مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: یکی از اهدا کنندگان، حسین جعفری 40 ساله است که بر اثر حادثه ترافیکی 29 فروردین امسال در بیمارستان امین اصفهان بستری شد.
مریم خلیفه سلطانی افزود: این فرد پس از مرگ مغزی و اخذ رضایت از خانواده اش، امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت و قلب، 2 کلیه و کبد وی برای پیوند به بیماران، برداشته شد.
وی با بیان اینکه 2 کلیه این فرد در بیمارستان های خورشید و الزهرا(س) اصفهان به بیماران پیوند زده و کبد وی برای پیوند به شیراز ارسال شد، ادامه داد: قلب وی در بیمارستان شهید چمران اصفهان به یک بیمار پیوند زده شد که نخستین پیوند قلب امسال در این استان است.
خلیفه سلطانی خاطرنشان کرد: همچنین خیرالنسا بابامیری 55 ساله فروردین امسال به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان الزهرا(س) بستری شد و پس از مرگ مغزی و اخذ رضایت از خانواده اس، 2 روز گذشته تحت عمل برداشت عضو قرار گرفت.
وی اضافه کرد: از این فرد 2 کلیه و کبد وی، برداشت و برای پیوند به بیماران به شیراز ارسال شد.
خلیفه سلطانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 49 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفت.
سال گذشته از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان، 115 عضو به بیماران اهدا شد که از میان آنها 85 عضو شامل 68 کلیه، 16 کبد و یک قلب در اصفهان پیوند و بقیه به شیراز ارسال شد.
حدود 700 نفر در استان اصفهان در فهرست انتظار برای پیوند عضو قرار دارند.
اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده (پانکراس) و کلیه هاست.
علاوه بر این برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.