مهدی میربد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا در جلسات مجمع خیرین مدرسه ساز این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و همچنین در جشنواره خیرین مدرسه ساز که اردیبهشت ماه برگزار می شد بیان این مهم در اولویت قرار دارد.
وی اظهارداشت: بر اثر بارش های شدید فروردین ماه در استان حدود 200 باب مدرسه در شهرستان های سمیرم، فریدونشهر، فریدن و چاگان آسیب دیدند.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان ادامه داد : بیشترین میزان خسارت به مدارس شهرستان های سمیرم (55 مدرسه)، فریدونشهر، فریدن و چادگان وارد شده است.
وی با اشاره به برآوردهای اولیه میزان خسارت سیل در مدارس تصریح کرد: بر اساس این ارزیابی ها تا پایان 10 فروردین ماه، میزان خسارت سیل به مدارس جنوب و غرب استان 15 میلیارد ریال عنوان شد ولی نتیجه نهایی ارزیابی ها تا پایان هفته جاری اعلام می شود.
میربد خاطرنشان کرد: این خسارت ها بیشتر جزیی و شامل آسیب دیدگی در حد نم زدگی سقف، ریزش نازک کاری، انحراف، ریزش و یا نشست دیوار محوطه مدرسه است.
میربد یادآور شد: عملیات مرمت مدارس آسیب دیده پس از تعطیلی مدارس و در اوایل فصل تابستان انجام می شود و مدارسی که دیوار محوطه مدرسه ریزش کرده با تخصیص اعتبارات و مساعد شدن هوا در هفته های آینده ترمیم می شود.
850 هزار دانش‌ آموز استان اصفهان در بیش از پنج هزار باب مدرسه به تحصیل مشغول هستند.
بنا بر آخرین آمار تاکنون چهار هزار و 942 کلاس بعنوان کلاس های تخریبی و 6 هزار و 269 کلاس بعنوان کلاس های نیازمند مقاوم سازی در استان شناسایی شده است.
در پی بارش های سنگین روزهای پنجم تا دوازدهم فروردین امسال مجموع خسارت سیل و همچنین طوفان به بخش های مسکن، راه، کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این استان پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعلام شد.
در این راستا به 360 کیلومتر از راه های ارتباطی و 414 ابنیه فنی، هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، چهار هزار و 800 هکتار از زمین های زراعی و باغی و حدود 830 رشته قنات استان اصفهان آسیب وارد شد.
همچنین 829 مورد ادوات کشاورزی، 900 کلنی زنبور عسل و یک هزار و 240 راس دام سبک و سنگین در استان اصفهان نابود شد و حدود چهار هزار تن محصولات باغی از بین رفت و حدود 200 کیلومتر خطوط آب، برق، گاز و مخابرات دچار آسیب شد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.