منصور شیشه فروش روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در پی بارش های سنگین روزهای پنجم تا دوازدهم فروردین امسال که با وقوع طوفان در شرق اصفهان همراه بود،360 کیلومتر از راه های ارتباطی و 414 ابنیه فنی دچار آسیب شد.
وی اضافه کرد: هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید که از این تعداد 2 هزار و 100 واحد نیاز به بازسازی و پنج هزار و 900 واحد آن نیاز به تعمیرات دارد.
به گفته وی از این تعداد 2 هزار و 500 واحد شهری و پنج هزار و 500 واحد روستایی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: جاری شدن سیل در روزهای یاد شده، به چهار هزار و 800 هکتار از زمین های زراعی و باغی و حدود 830 رشته قنات استان اصفهان آسیب زد.
وی افزود: همچنین 829 مورد ادوات کشاورزی، 900 کلنی زنبور عسل و یک هزار و 240 راس دام سبک و سنگین در استان اصفهان نابود شد و حدود چهار هزار تن محصولات باغی از بین رفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: علاوه بر این حدود 200 کیلومتر خطوط آب، برق، گاز و مخابرات دچار آسیب شد.
وی با اشاره به اینکه احتمال بارش های سیل آسا در اردیبهشت نیز وجود دارد، گفت: ماهیت این نوع بارش ها رگباری است و باتوجه به اینکه پس از یک دوره خشکسالی انجام می شود مخاطراتی را به همراه دارد.
شیشه فروش اظهارداشت: به همین منظور روز گذشته جلسه ستاد بحران استانداری اصفهان با حضور اعضا تشکیل و مقرر شد تیمی با محوریت فرمانداران شهرستان ها و همکاری شهرداری ها، دهیاری ها، امور آب و راه و شهرسازی رودخانه های فصلی، مسیل ها و آبراهه ها را پایش کند.
وی گفت: این گروه موظف هستند انهار سنتی که در شهرستان ها مسدود شده اند را شناسایی و زمینه بازگشایی مسیر آنها را فراهم کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ستاد سیل آب منطقه ای اصفهان باید در همه شهرستان ها فعال شود و با بررسی علل وقوع سیل در شهرستان ها راهکارهای لازم را اتخاذ کند.
وی گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان شهرداری ها موظف هستند سیل بندهای اطراف شهرها را تقویت و نسبت به جمع آوری آب های سطحی اقدام کنند.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در سال زراعی جاری 251 میلی متر بارش در استان اصفهان ثبت شده است که 192 میلی متر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته زراعی است.
2093/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.