حجت الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیروهای امدادی و عملیاتی استان اصفهان به همراه کارشناسان و ماشین آلات خدماتی کار رفع آبگرفتگی ها در شهرستان اهواز را انجام و اکنون استحکام بخشی به رودخانه کارون و تاسیسات زیربنایی این منطقه برای جلوگیری از خسارت در اثر بارش های آینده را انجام می دهند.
وی بیان کرد: ستاد اصفهان در منطقه عین2 اهواز کار تخلیه آب را انجام و جریان ورود آب به این منطقه و گلبهار را رفع کردند و در آب های موجود ردکانال های شهری هدایت شده است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به پنج ماموریت ستاد خدمات رسانی استان اصفهان در شهرستان اهواز تصریح کرد: فعالیت در منطقه عین2، استحکام بخشی طرفین سد کارون، رفع آبگرفتگی میدان میوه و تره بار و کانال سلمان و کمک بهداشتی و خدماتی به مردم از فعالیت های این ستاد بوده که انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به پس زدگی فاضلاب شهر اهواز و شرایط نامناسب محیطی و بهداشتی نیروهای آب و فاضلاب اصفهان در این منطقه مستقر و خدمات رسانی و خدمات بهداشتی و تامین خوراک و پوشاک مردم توسط اکیپ هلال احمر در حال انجام است.
غلامی با اشاره به استقرار 130 دستگاه ماشین آلات خدماتی شامل کامیون، لودر، بلدوزر و خودرو های سبک در اهواز یادآورشد: این خودروها به همراه بیش از 260 راننده و 20 نیروی ستادی در حال فعالیت شبانه روزی برای رفع مشکلات ناشی از سیل در این منطقه هستند.
وی با اشاره به حضور نیروهای آتش نشانی اصفهان یادآورشد: این نیروهای امدادی با قایق های موتوری افراد مانده در سیلاب شهرک صنعتی رضوانشهر را از سیلاب خارج کرده و خدمات تخصصی توسط نیروهای آتش نشانی ارائه می شود.
وی به حضور جمعی از شهرداران استان اصفهان در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: مدیران کل، معاونان، کارشناسان دستگاه های اداری استان به همراه شرکت عمران بهارستان، پیمانکاران بخش خصوصی راهداری و راه و شهرسازی، اتحادیه تولیدکنندگان شن و ماسه و اتاق بازرگانی اصفهان همکاری و تعامل دارند.
به گزارش ایرنا، سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان، شوش ، شوشتر(شعیبیه)، حمیدیه، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال، مرکز، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
وزارت کشور روز شنبه 17 فروردین اعلام کرد: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان‌های متاثر از سیل و بویژه خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده بمنظور امداد رسانی فوری و مستمر پنج استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.
بر این اساس، استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس و کرمان نسبت به گسیل و ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.
تحکیم استحکام سدکارون به دلیل افزایش 700 مترمکعبی ورودی توسط نیروهای استان اصفهان برای جلوگیری از شکسته شدن و تخریب منطقه انجام گرفته و این عملیات ادامه دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.