عباسعلی جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین خسارت ناشی از بارش های بهاری و جاری شدن سیل در هفته نخست فروردین امسال مربوط به شهرستان های سمیرم، بویین میاندشت، فریدونشهر، شهرضا و دهاقان است.
وی با بیان این که بیشترین این خسارت ها به بخش منابع آبی کشاورزی مانند قنات ها، استخرها و بندهای خاکی وارد شد، خاطرنشان کرد: این بخش محتمل 390 میلیارد ریال خسارت شد.
وی سایر خسارت ها را در بخش زراعت با حدود 116 میلیارد ریال، مراتع و باغ ها حدود 127 میلیارد ریال، دام سبک 14 میلیارد ریال، پرورش ماهی 46 میلیارد ریال، دامداری سنتی 64 میلیارد ریال و سایر موارد (زنبور عسل، طیور، ادوات و جاده ها) حدود 2 میلیارد ریال اعلام کرد.
رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: پیش از این به کشاورزان توصیه های لازم برای بیمه کردن محصولات و تجهیزات انجام شد تا در بروز چنین حوادثی، بخشی از خسارت های وارد شده، جبران شود.
به دنبال بارش برف و باران در شرق و غرب استان اصفهان در روزهای اخیر، بسیاری از رودخانه های فصلی منطقه جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
استان اصفهان دارای 564 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بیش از 180 هزار نفر در این بخش در استان مشغول کار هستند.
بدلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی اخیر حدود 290 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت زراعی و باغی است.
استان اصفهان در تولید گل شب بو، گوشت بوقلمون، شیر خام، گوشت مرغ و ماهیان زینتی و گرمابی در کشور رتبه نخست را دارد.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.