حسین امیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانند بارندگی های هفته گذشته چاه های دفع آب سطحی سطح شهر بازگشایی شدند تا درصورت بارش در شهر، آب های سطحی از طریق این چاه ها دفع و از آبگرفتگی معابر پیشگیری شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و رفع آن دستگاه های خدماتی از جمله سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان خدمات موتوری در تمامی نقاط شهر به صورت آماده باش هستند.
امیری تصریح کرد: در مناطقی که سابقه احتمال آبگرفتگی وجود دارد کارگران خدوم خدمات شهری حضور دارند تا به رفع آبگرفتگی در معابر و زیرگذرها اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، پنجم فروردین ماه به دنبال بارش شدید باران در شهر اصفهان احتمال آبگرفتگی در معابر این شهر می رفت اما با تلاش کارگران خدمات شهری و کارکنان در مناطق 15 گانه شهر اصفهان برای دفع به لحظه آب های سطحی و با کمک بازگشایی چاه های دفع آب سطحی سطح شهر، آب های سطحی از طریق این چاه ها دفع و از آبگرفتگی معابر اصلی و عمومی پیشگیری شد.
همچنین دستگاه های مکش آب و هدایت آب های سطحی به انهار و مادی ها و فضاهای سبز شهر نیز از آبگرفتگی و روان آب در سطح شهر جلوگیری کرد.
ششم فروردین ماه و در پی جاری شدن آب رود شور از دهاقان و مبارکه به زاینده رود اصفهان نیز این رود در حال طغیان بود ولی با تدابیر ویژه دستگاه های مربوطه از جمله تخلیه پل های تاریخی روی این پل از گردشگران، حفظ ایمنی اطراف رود و هدایت آن به سمت انهار و تالاب بین المللی گاوخونی خطر سیل از شهر اصفهان رخت بربست.
اکنون از امروز هواشناسی اصفهان نسبت به وقوع بارش های رگباری در نواحی غرب، جنوب غرب و جنوب استان هشدار داد و اعلام کرد بارش ها گاهی بصورت رگبار و رعد و برق، تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی است.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا)، هوای نیمه تا تمام ابری، گاهی وزش باد شدید، احتمال طوفان لحظه‌ ای، رگبار و رعد وبرق و برای روز سه شنبه، هوای قسمتی تا نیمه ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش بینی کرد.
7135/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.