به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر اردستان افزود: بیشترین بازدید کنندگان از مسجدهای جامع اردستان، زواره و قنات 2 طبقه مون بوده است.
وی بیان کرد: در بحث گردشگری در ابتدای راه هستیم و باید برای پیشرفت در این زمینه از حرف به عمل روی آوریم و از جمله نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و بناهای تاریخی ضروری است تا مسافران و گردشگران در منطقه سرگردان نشوند.
فرماندار اردستان با اشاره به اسکان 16 هزار و 100 نفر در هتل ها، مهمان پذیرها، مدرسه ها، خانه های بوم گردی و خانه مسافرها اضافه کرد: همچنین خانه های مسافر در این شهرستان باید زیر نظارت بوده و اگر شخصی تمایل به اجاره دادن خانه خود را دارد، باید نظام مند و با هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری باشد.
وی همچنین با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی تصریح کرد: مسوولان باید تا جای ممکن از مرخصی گرفتن خودداری کرده و در محل کار خود به مراجعان خدمات دهی کنند.
تاملی در ادامه به 728 مورد بازرسی، کشف و معدوم سازی 270 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، صدور 25 مورد اخطار و تعطیلی یک واحد صنفی اشاره و عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان باید مساله بهداشت محیط و نظارت های مستمر بر عرضه مواد غذایی و فعالیت رستوران ها و مجتمع های بین راهی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
به گفته وی، فوریت های پزشکی شهرستان اردستان نیز در این مدت 61 ماموریت برای خدمت رسانی به 65 نفر داشته که 52 نفر به مرکز درمانی اعزام شدند، 827 نفر به بیمارستان مراجعه داشتیم و سه نفر نیز در حادثه های جاده ای جان خود را از دست دادند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان با برخورداری از یک اثر تاریخی ثبت جهانی، 67 اثر ثبت ملی، 2 بافت تاریخی و 78 محوطه باستانی در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.