به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز شنبه در گردهمایی شهرداران در تالار شهروند افزود: شهرداران باید ساده زیستی و دوری از تجملات و مردمی بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا مردم از بی عدالتی ها ناراضی هستند.
وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری ها با دشواری انجام می شود، بیان کرد : اما در عین این سختی خدمت به هم نوعان یکی از الطاف خداوند است و باید در جلسات مشکلی مردم برطرف شود.
استاندار اصفهان رعایت قانون توسط شهرداران را خواستار شد و تصریح کرد : قانون برای حل و فصل مشکلات مردم است نه اینکه با قانون بیشتر در کار مردم گره ایجاد کنیم.
وی اظهارداشت: باید شهرداران با مصوبه ها، آیین نامه ها و بخش نامه ها آشنا باشند تا بتوانند برای حل مشکلات مردم از آیین نامه های مختلف استفاده کرده و اقدامات درون سیستم حل و فصل شوند.
رضایی با اشاره به اینکه مشکلات باید با گفتمان و مذاکره حل و فصل شوند، گفت: در سال آینده می توان با خلاقیت و ابتکار کاری کرد تا چالش ها و مشکلات تبدیل به فرصت شوند از این رو از پتانسیل ها و ظرفیت های مناسب شهرها بهره گرفت.
وی با بیان اینکه باید شهرداری ها درآمدزاد باشند و با خلاقیت و کارآفرینی اقدامات را پیش ببرند، افزود: همچنین باید هزینه ها با تدبیر و مدیریت صحیح توسط شهرداری ها کاسته شوند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه باید در راستای درآمدزایی شهرداری ها تلاش شود، بیان کرد: هماهنگی بین بخشی از وظایف شهرداری ها است و باید شهرداری ها در راستای پیشگیری از مشکلات پیش رو اقدام کنند.
وی به کارگیری بانوان در بدنه مدیریت شهری و شوراها را خواستار شد.
در پایان این گردهمایی از طرح شهرداران رونمایی و از شهرداران برتر تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با حدود پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارای 107 شهر است.
براساس نتایج سرشماری 95 از جمعیت ساکن در استان اصفهان 88 درصد در شهرها و 12 درصد در روستاها ساکن هستند که در مقایسه با سال 90 حدود یک درصد از جمعیت روستایی کم و به جمعیت شهری اضافه شده است.
9913/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.