عبدالواحد احمدیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا مقدار اعتبارات سال گذشته و سال جاری این هیات را به ترتیب 800 و یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : رقم اعتبارات سالانه برای تحقق همه برنامه ها و اهداف این هیات باید سه برابر شود.
وی مبحث مالی را بزرگترین مشکل این هیات اعلام و بیان کرد : اگر بخواهیم در استان میزبان مسابقات کشوری باشیم هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان این که اصفهان در این رشته ورزشی قهرمان پرور است، اظهارداشت : این استان ظرفیت بالای قهرمان پروری را در این رشته دارد اما به حمایت های همه جانبه نیاز دارد.
وی یادآور شد : ورزش ووشو استان در کشور جایگاه بالایی دارد و شش سال است که این هیات از هیات ورزشی برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
دبیر هیات ووشو استان اصفهان تصریح کرد : سالن هایی ورزشی که اکنون وجود دارد استانداردهای لازم برخوردار نیست که برای ووشوکاران مشکل ایجاد می کند.
به گفته احمدیان این هیات برای یک ووشوکار در ابتدایی ترین مخارج این رشته که تامین لباس ایاب و ذهاب است نمی تواند تامین کند.
وی ادامه داد : این رشته دارای 2 فرم تالو و سانداست که این استان در قسمت تالو موفق تر از ساندا است به طوری که امسال از اصفهان 25 تا 26 نفر به تیم ملی بازیکن بخش تالو اعزام کرد.
احمدیان تصریح کرد : در بخش تالو مربیان خوبی داریم یک بازیکن وقتی وارد بخش ساندا می‌شود هزینه ای بالغ بر 500 هزار تا 10 میلیون ریال باید بپردازد که این مبلغ باعث می شود در بخش ساندا عملکرد خوبی نداشته باشیم.
دبیر هیات ووشوی استان اصفهان اضافه کرد : اصفهان در بخش ساندا سه مربی و در بخش تالو پنج مربی قهرمان پرور دارد.
وی آزمایش استعدادیابی به صورت رایگان زیر نظر مربیان را از اهداف و برنامه های این هیات برای سال آینده برشمرد و گفت : این کار به کشف استعدادهای جدید منجر می شود.
وی تصریح کرد : در سال های گذشته ترکیب تیم های ملی ووشو بانوان بویژه در بخش تالو (نمایش) دست کم 60 درصد و تیم های ملی آقایان دست کم 80 درصد از اصفهان بوده اند.
وی همچنین از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان از این رشته ورزشی قدردانی کرد.
در استان اصفهان 2 هزار و 300 ووشوکار مرد و هزار و 700 ووشوکار زن فعالیت دارد.
م- س 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.