حسین یار محمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، دستگاه های مسوول ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان گلپایگان برای ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به مهمانان و مسافران در ایام تعطیلات نوروز 98 در آمادگی بسر می برند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان با دارابودن جاذبه های تاریخی و گردشگری متعدد طبیعی زیبا، دل انگیز، وجود دو سد و آب و هوایی مناسب همه ساله مقصد مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است گفت: برای اولین بار جاذبه های شناسایی شده، طی نامه ای برای معرفی این شهرستان، برای حضور و دعوت بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی به ادارات کل استان ارسال شده است.
یارمحمدیان پیگیری دریافت 15 مجوز اقامتگاه بوم گردی، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری زمین های کشاورزی را از جمله اقدامات فرمانداری با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی برای توسعه گردشگری شهرستان گلپایگان عنوان کرد و گفت: این شهرستان با تمهیدات انجام شده و همراهی و مشارکت مردم به عنوان یک شهر گردشگری نسبت به دیگر شهرستان های استان از امنیت و آرامش خوبی بر خورداراست.
فرماندار گلپایگان خاطر نشان کرد: با وجود امکانات اقامتی ارگ تاریخی گوگد، مهمانسرای جهانگردی و اقامتگاه های بومگردی تعدادی از مدارس این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی سال 98پیش بینی شده است.
شهرستان گلپایگان با قدمت هفت هزار ساله دارای بیش از 250 اثر تاریخی و گردشگری است.
مسجد جامع، مناره سلجوقی، ارگ گوگد، امامزادگان هفده تن، سیدالسادات و ابوالفتوح، بازارسنتی، پل قاضی زاهد و سنگ نگاره ها از جمله آثارمهم تاریخی این خطه است.
کباب، منبت و دیگر صنایع دستی، لبنیات و عسل از معروفیات و سوغات گلپایگان است.
شهرستان گلپایگان با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
6022/ ت/7138
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.