به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه روز چهارشنبه در همایش سالانه اتاق بازرگانی، افزود: اصفهان هشت هزار و 500 میلیارد تومان عوارض و مالیات به خزانه کشور واریز می کند و اگر پل ها یا اماکن عمرانی دیگری در شهر دیده می شود به واسطه عوارض و کمک هائی است که مردم به شهرداری کردند نه اینکه مالیات کشور باشد.‌
وی با بیان این که اصفهان بودجه 12 استان دیگر را تامین می کند، تصریح کرد: امروز قطار سریع السیر، ایجاد فرودگاه مناسب ظرفیت های استان و دهها مساله دیگر نیاز اصفهان است در حالی که امروز استان های دیگر پیشرفت های بسیاری دارند و گوی سبقت را از اصفهان ربودند.
رییس مجمع نمایندگان اصفهان ادامه داد : متاسفانه امروز نوعی اصفهان ستیزی وجود دارد ولی مدیرانی ‌که به اصفهان سفر می کنند صرفا در مرکز شهر حضور پیدا می کنند و گمان می کنند همه جای اصفهان امکانات مرکز شهر را داراست درحالی که این شهر و استان محرومیت های بسیاری دارد.
وی با اشاره به مشکل کم آبی اصفهان، خاطرنشان کرد: حل بسیاری از مشکلات در گرو حل معضل آب اصفهان است و حتی زیبایی های اصفهان هم که زمینه جدب گردشگر است، در گرو وجود آب است.
موسوی لارگانی بیان کرد : تشکیل ستاد احیای زاینده رود و اختصاص بودجه برای سامانه دوم زاینده رود موجب شد نمایندگان دست از استعفای خود بردارند.
این نماینده مجلس با تاکید بر دوری از نگاه حزبی در مجلس، گفت: متاسفانه امروز در برخی موارد به جای اینکه بررسی شود آیا نظر و طرح ارائه شده مصلحت دارد یا نه، اصولگرا اصلاح طلب را و اصلاح طلبان اصولگرایان را به واسطه نگاه حزبی رد می کنند.
وی تاکید کرد: هر مسوول یا نماینده مجلس نگاه و دیدگاه سیاسی ویژه ای دارد ولی این نگاهها باید برای بیرون از فضای کار در نظر گرفته شود و هدف اصلی حل مشکلات مردم باشد.
رییس مجمع نماینده اصفهان نمایندگان اصفهان تصریح کرد: نمایندگان اصفهان با وحدت خود با نمایندگان این دوره اتاق برای احقاق حق مردم اصفهان همصدا خواهند شد.
همچنین رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به حضور بی نظیر فعالان اقتصادی اصفهان در انتخابات اخیر این اتاق، گفت: میزان شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات حتی نسبت به تهران بیشتر بود و اعضای هیات رئیسه با آرای بالا انتخاب شدند.
سید عبد الوهاب سهل آبادی اظهارداشت : اگر جنگ اقتصادی وجود دارد، همه و به ویژه آنهایی که علاقه کار اقتصادی دارند، باید همانند آنچه در دفاع مقدس رخ داد، در عرصه اقتصادی وارد شوند.
وی با بیان اینکه اتاق برای همه است و همه فعالان اقتصادی برای ایران، افزود: همه وظیفه داریم در زیر پرچم جمهوری اسلامی به قوت، اقتدار و این کشور کمک کنیم و سعی کنیم آنچه در توان داریم برای این نظام به کار گیریم.
همچنین یکی دیگر از فعالان اقتصادی در این همایش با اشاره به صدور بیانیه گام دوم در آستانه چهل سال دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این بیانیه مانیفست عملیاتی است که باید در چهل سال آینده برای انقلاب محقق شود.
مسعود گلشیرازی گفت: مدیریت جهادی، اعتقاد به اصل ما می توانیم، امید و نگاه خوش بینانه به آینده و اقتصاد و توجه به نقش جوانان به عنوان سرمایه اصلی تحقق این بیانیه از نکات کلیدی تعیین کننده در ادامه راه انقلاب اسلامی است.
وی ابراز امیدواری کرد اتاق بازرگانی در کنار قوای سه گانه با درک صحیح از جنگ اقتصادی پیش رو حضور موثر دارد و تلاش خواهد کرد به‌جای منفعل بودن به عنوان بازوی مبنایی عمل کند.
وی تاکید کرد: برای پیروزی در جنگ اقتصادی راهی جز تحقق اقتصاد خصوصی و بهره گیری از جوانان نداریم.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.