محسن مؤمنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و 400 نفر از این مجموع را نیروهای امداد و نجات و 900 نفر را جوانان داوطلب تشکیل می دهند و از خدمات امداد و نجات گرفته تا راهنمایی مسافران، معاینه و خدمات مشاوره ای بصورت رایگان ارایه خواهند کرد.
وی اضافه کرد: طرح خدماتی و امداد و نجات تعطیلات نوروز هلال احمر از 25 اسفند سالجاری آغاز می شود و تا 16 فروردین سال آینده در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: 82 پایگاه نوروزی و ثابت، تیم سگ های جستجوگر و زنده یاب(آنست) 6 تیم سیار و 70 تیم واکنش سریع در زمان یاد شده فعال خواهند بود.
مؤمنی با بیان اینکه با احتمال بازگشایی زاینده رود طی نوروز به نظر می رسد شمار گردشگران افزایش یابد، تصریح کرد: همین امر افزایش ترددها و سفر به استان را بیشتر می کند که به دنبال آن فعالیت های مرتبط با هلال احمر فزونی می یابد.
وی با اشاره به اینکه تعداد تجهیزات و وسایل امداد و نجات در اصفهان در حد معقولی موجود است، اظهار داشت: امدادگران هلال احمر این منطقه در ایام نوروز از یک فروند بالگرد و بالغ بر 120 دستگاه انواع خودرو امدادی استفاده خواهند کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به آموزش مناسب نیروهای این مجموعه اشاره کرد و گفت: دوره های بازآموزشی در موضوعات مختلف بویژه با محوریت نوروز و مسافران این ایام به ارتقای دانش و مهارت افراد هلال احمر کمک شایانی کرده است.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان جدا از تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های 'وزوان' ،'مزدآباد' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
/6026/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.