به گزارش ایرنا، زهرا سعیدی روز پنجشنبه در دومین اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی کشور با رویکرد مدیریت جهادی در سالن همایش های اصفهان سیتی سنتر افزود: نسبت به کشور بی رحمانه ترین و ظالمانه ترین تحریم ها را در سال جاری اعمال کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فشارهای اقتصادی کمر مردم را خم کرده است اما مردم صبور ایران همچون گذشته با صبوری نقش بهترین ها را رقم زدند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران ادامه داد : تاکنون نتوانستیم زیر ساخت ها و شرایط را برای مردم فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان رای 80 درصدی را در مجلس آورد، تصریح کرد: هشت هزار مدیر بازنشسته از سمت های خود کنار رفتند و جوانان جایگزین آن ها شدند.
وی با بیان اینکه وقتی قدرت های جهان اتاق فکر علیه ایران تشکیل می دهند نشان دهنده این است که در مسیر درستی پا گذاشتیم، اضافه کرد: اما باید گفت نتوانستیم از خدمات و منابع ایران به درستی استفاده کنیم.
سعیدی با اشاره به رشد اقتصادی کشور اظهارداشت: از رشد اقتصادی منفی یک تا منفی 7.7 درصد به رشد مثبت رسیدیم که امیداریم با استفاده از نیروهای جوان و با پتانسیل بالا برخی از کاستی ها جبران شود.
به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تمامی تصمیمات این کمیسیون با حضور و دخالت بخش خصوصی اخذ شده است.
وی از تصویب صندوق مکانیزه فروش خبر داد و گفت: مدل اقتصادی باید مبتنی بر مدل اقتصادی اسلامی باشد زیرا این مهم نجات دهنده اقتصاد کشور است که بانکداری اسلامی و اصلاح آن را می توان نمونه ای از این مدل دانست.
به گفته نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در وزارت صمت در دست اقدام است.
وی اظهارداشت: اگر جلوی فرآوری محصولات ایرانی از جمله نفت و سنگ در خارج از کشور را بگیریم می توانیم به کشوری ثروتمند تبدیل شویم که این مهم با استفاده از نیروی انسانی لایق و مدیریت صحیح محقق می شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطاهایی در بخش قانونگذاری، مصرف و توزیع آب قبل و بعد از انقلاب صورت گرفت، گفت: اراضی را در ابتدای انقلاب واگذار کردیم به جای اینکه در عرض و راندمان توسعه ایجاد کنیم
علی اکبری افزود: حدود 350 هزار چاه غیرمجاز در کشور داریم که هنوز از آن ها برداشت می شود، همچنین بالغ بر 71 هزار طرح نیمه تمام داریم که بیش از 700 هزار میلیارد تومان نیازمند پول است که امکان تحقق آن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه قانون توزیع آب به سال 61 بر می گردد که باید اصلاح شود، ادامه داد: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی انتقال آب خزر به فلات مرکزی مطرح و با چالش هایی مواجه شد.
به گفته وی سازمان آب منطقه ای که نگاه کلان و جامع داشتند به سازمان های آب منطقه ای استانی تبدیل و به ارائه مجوزهای اضافه در این راستا منجر شد، همچنین در حوزه حکمرانی قانونگذاری آب دارای چالش های فراوانی هستیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : 17.5 مترمکعب بر ثانیه آب وارد مرز اصفهان می شود اما به اصفهان نمی رسد که باید بازنگری جدی بر روی این مساله صورت بگیرد.
در پایان سمپوزیوم علمی دومین اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی کشور با رویکرد مدیریت جهادی با حضور استادان دانشگاه و مسوولان استانی برگزار شد همچنین از چهره های شایسته و فرهیخته مدیریت و کارآفرینی سال 97 تقدیر به عمل آمد.
همچنین از تندیس دومین اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی با رویکرد مدیریت جهادی در رونمایی شد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.