نوشین عصار روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : 180 گردشگر این تعداد مربوط به کشورهای اسلواکی، چین، الجزایر، رومانی، فیلیپین، روسیه، بلژیک، ترکیه، استرالیا، هندوستان، ویتنام، هلند، ژاپن، فرانسه، سوئیس، ایتالیا، آلمان، افغانستان و آمریکا هستند.
به گفته وی افزون بر سه هزار و 600 گردشگر نیز در این مدت از اتاق های ارگ برای اقامت استفاده کردند.
وی خاطرنشان کرد : افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال، صرف مرمت و نگهداری، تجهیزات و تعمیرات این بنای تاریخی و ماندگار خشت و گلی برای خدمت رسانی و رفاه بهتر گردشگران هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، ارگ گوگد بنای عظیم خشت و گلی از جاذبه های مهم دیدنی، تاریخی و گردشگری شهرستان گلپایگان است.
این قلعه دیدنی که به عنوان دومین بنای خشتی و گلی ایران است ، به شکل مربع و به وسعت 6 هزار و 400 متر مربع ساخته شده و دارای چهار برج قرینه هرکدام به ارتفاع 12 متر است.
قلعه ارگ در زمان صفویه در مسیر جاده معروف ابریشم ساخته شد و در زمان صلح به عنوان کاروانسرا، محل استراحت کاروان تجار و حاکمان ولایات ایران بوده و در زمان جنگ به عنوان دژ نظامی از آن استفاده می شد.
وجود اتاق های سنتی در کنار حیاط سرسبز با حوض بزرگ و پر آب، خانه های قدیمی و باغ های ایرانی را به بازدید کنندگان و گردشگران یاد آوری می کند.
ارگ گوگد اکنون با دارا بودن 20 اتاق و سوئیت های زیبا در دو طبقه، رستوران، چایخانه سنتی و تالار پذیرایی و جاذبه های متنوع و زیبای گردشگری به عنوان مکانی دیدنی و جذاب برای بازدید، اقامت و استراحتگاه گردشگران و مسافران مورد استفاده قرار می گیرد.
ارگ گوگد در پنج کیلومتری شهر گلپایگان، در سال 1378 با نظارت اداره میراث فرهنگی بازسازی و به شماره 2574 در فهرست آثار ملی ثبت، و در سال 1390 به بخش خصوصی واگذار شد.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
6026//7138
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.