به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در نشست امور بانوان استان در سالن اجتماعات استانداری مدیریت را امری ذاتی دانست و افزود: برخی حتی اگر 30 سال هم مدیر باشند اما در اصل مدیر نیستند.
وی ادامه داد: درست است که در تمامی مراحل باید تجربیات فراوانی کسب شود اما بانوانی که به صورت قراردادی مشغول به کار هستند هم می توانند موثر باشند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: واقعیت های جامعه با توجه به بینش ها و نگرش ها باید مورد بررسی قرار گیرد اگر به واقعیت های جامعه توجه نشود مطالبات به دست فراموشی سپرده می شود.
وی با بیان اینکه دیدگاه ها و مسائل متعدد باید براساس واقع گرایی باشد، اضافه کرد: اگر دید واقع گرایی حاکم شود تحلیل درستی از مسائل پیدا خواهیم کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به وضعیت بانوان این نهاد افزود: 200 بانوی شاغل در استانداری و 24 فرمانداری مشغول به کار هستند.
سهیلا اثنی عشران با بیان این که از این تعداد 92 نفر رسمی، 55 نفر پیمانی، هشت نفر شرکتی و 48 نفر قراردادی هستند، بیان کرد: از نظر مدرک تحصیلی 52 درصد مدرک دکترای دانشگاه ها را بانوان به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به اینکه نیمی از بانوان شاغل در استانداری دارای مدرک فوق لیسانس هستند، ادامه داد: 82 نفر مدرک فوق لیسانس، 2 نفر دکتری، 99 نفر لیسانس، 12 نفر فوق دیپلم و پنج نفر دیپلم در فرمانداری ها و استانداری دارند.
اثنی عشران تصریح کرد : در سطح مدیران میانی (شامل مدیران کل و معاونان فرماندار) سه نفر مشغول به کار هستند و در سطح مدیران پایه (رئیس اداره) 9 نفر از بانوان به کار مشغول هستند.
وی با بیان این که علاوه بر جنسیت، شایسته سالاری در امور بانوان در نظرف گرفته شود،گفت: همچنین باید کادرسازی کنیم زیرا در نظر گرفتن مدیریت های عالی برای بانوان نیاز به گذراندن سطح مدیریت میانی است.
در این جلسه، مباحث بازنشستگی پیش از موعد و تبدیل وضعیت بانوان قراردادی و شرکتی نیز مطرح شد.
به گزارش ایرنا، 270 تشکل تخصصی زنان و خانواده در استان اصفهان فعال هستند همچنین 79 کانون فرهنگی و اجتماعی سیاست های اداره امور بانوان و خانواده استانداری را برای تقویت هرچه بیشتر نقش زنان در جامعه دنبال می کنند.
50 درصد جمعیت بیش از 80 میلیون نفری ایران را بانوان تشکیل می دهند.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.