امیر هلاکویی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر سه میلیون و 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان در قالب 10 رده بندی در اختیار مردم قرار دارد.
وی با اشاره به این که اکنون به ازای هر یکصد نفر در استان حدود هفت دهم جلد کتاب در کتابخانه های عمومی وجود دارد، اظهارداشت: بر اساس چشم انداز مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به ازای هر نفر چهار جلد کتاب در کتابخانه ها وجود داشته باشد.
هلاکویی سرانه مطالعه در استان را بین 6 تا 14 دقیقه ذکر و اضافه کرد : این زمان مجموع مطالعات فضای مجازی و حقیقی و مکتوب را در بر می گیرد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان تعداد اعضای فعال در کتابخانه های عمومی این استان را حدود 220 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین اعضای کتابخانه های عمومی اصفهان در رده سنی کودک و نوجوان هستند.
به گفته وی در سال گذشته حدود 2 میلیون و 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان به امانت گرفته شده است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان مجموع فضای مفید کتابخانه ای در استان را 130 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: اکنون به ازای هر یکصد نفر در استان پنج میلیون نفری اصفهان، 2،5 مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.
هلاکویی تصریح کرد : این در حالی است که در چشم انداز 1404 مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به ازای هر یکصد نفر، هشت مترمربع فضای کتابخانه ای وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد : در زمان حاضر فقط 20 درصد مردم به کتابخانه های عمومی دسترسی دارند.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه در پنج سال اخیر 800 هزار جلد از طریق ایستگاه های مطالعه در اختیار مردم گذاشته شده است، افزود: 37 ایستگاه مطالعه در فضاهای پر مخاطب اصفهان شامل فرودگاه ها، بیمارستان ها، شهرداری ها، پایانه های حمل و نقل عمومی و سایر مکان ها دایر شده است.
وی اضافه کرد : 15 باب کتابخانه با مشارکت خیران و شهرداری ها تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
هلاکویی با اشاره به اینکه اکنون 50 پروژه نیمه تمام کتابخانه ای در استان اصفهان وجود دارد، گفت: از این تعداد 30 پروژه باید از محل منابع دولتی و 20 پروژه از منابع غیر دولتی و با مشارکت خیران، شهرداری ها و بخش خصوصی تکمیل می شود.
وی اجرای سه رویداد بزرگ با عنوان جشنواره کتابخوانی رضوی با 32 هزار نفر شرکت کننده در شهر اصفهان، جشنواره منطقه ای قصه گویی مرکزی کشور در شهر کاشان با حضور 40 نفر قصه گو و جشنواره قلم و تقدیر از نویسندگان مطرح کشور با حضور مشاور رهبری در اصفهان را سه رویداد بزرگ مرتبط با بخش کتاب و کتابخوانی استان در سال جاری برشمرد.
183 باب کتابخانه نهادی، 120 کتابخانه مشارکتی و پنج باب کتابخانه مستقل در اصفهان فعالیت دارند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان ظهر امروز سه شنبه برای شرکت در جلسه انجمن کتابخوانی شهرستان فریدن و بررسی مشکلات این بخش به فریدن سفر کرد.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.