فریدون الهیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از سرمایه گذاری برای جذب گردشگر، به توزیع آن در تمامی مناطق استان توجه می شود تا اینکه تمامی قابلیت های گردشگری و میراث فرهنگی این خطه معرفی شود.
وی بیان کرد: با توجه به پهناوری و قابلیت های گردشگری آثار تاریخی در بخش های مختلف استان ، توزیع گردشگران در این مناطق امکان بهره برداری و جذابیت بیشتری را برای مسافران دارد و منفعت اقتصادی افزایش می یابد و هر منطقه از این سود بهره مند می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: تمرکز گردشگری در کلان شهر اصفهان مانع از معرفی دیگر ظرفیت های استان می شود و بیشتر برای صنعت گردشگری هزینه است تا اینکه درآمد زایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه گردشگری محور توسعه استان به شمار می رود، یادآورشد: باید سرمایه گذاری هدفمند در مناطق مختلف برای این صنعت انجام شود و هر بخش بازار خود را در این حوزه شناسایی و سرمایه گذاران آن توانمند و مسوولان محلی برای شناسایی زمینه های با استعداد گردشگری اقدام کنند.
الهیاری اضافه کرد : رشد صنعت گردشگری و تحقق این محور توسعه نیازمند بکارگیری تمامی قابلیت های این حوزه است که شهرستان ها یکی از مهمترین منابع در حوزه گردشگری هستند و باید از آن برای تحقق این هدف استفاده شود.
وی با اشاره به فعالیت مسوولان شهرستان ها در تقویت صنعت گردشگری، تصریح کرد : مسئولان در هر منطقه با بکارگیری ظرفیت های اداری، جذب سرمایه گذار و منابع مالی محلی صنعت گردشگری را فعال کرده اند که این موضوع به کسب منفعت اقتصادی، برندسازی، اشتغال و معرفی ظرفیت های متنوع هر منطقه شده است.
وی با اشاره به اقداماتی که در شهرستان های استان برای جذب گردشگری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مسوولان محلی و سرمایه گذاران در مناطق دارای ظرفیت، فعالیت های خود را آغاز کرده اند و این موضوع زمینه ساز جذب گردشگر شده است.
وی شناسایی و مشخص شدن امکانات و بازارها برای گردشگران را به رونق جذب مسافر مهم اعلام کرد و گفت: برای استان اصفهان نباید یک مدل خاص گردشگری معرفی کرد بلکه باید برای هر منطقه یک مدل و برنامه خاص داشت.
وی همکاری و هم افزایی در حوزه گردشگری اصفهان را عامل رونق این عرصه دانست و گفت: آینده خوبی برای حوزه گردشگری و جذب مسافر در این منطقه از داخل و خارج کشور وجود دارد و باید زیرساخت ها متناسب با برنامه پیش رو توسعه پیدا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر 350 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان وجود دارد و آمار آن تا پایان سال به 400 واحد می رسد، گفت: اصفهان رتبه اول را در بوم گردی در کشور را دارد که این موضوع به جذب گردشگر خارجی کمک کرده است.
وی یادآورشد: وجود اقامتگاه های قدیمی و بوم گردی در شهرستان ها زمینه ساز جذب گردشگر در این مناطق شده است.
وی از افزایش جذب گردشگر خارجی در استان خبر داد و گفت: میزان گردشگر خارجی امسال اصفهان از مرز 400 هزار نفر گذشته است که این آمار نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
مدیرکل میرث فرهنگی اصفهان بیان کرد : تقویت بازار صنایع دستی برای عرضه تولیدات هنرمندان این عرصه در برنامه است تا اینکه به واسطه این حضور گردشگران در مناطق مختلف، این صنایع خریداری شود.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
برنامه ریزی جهت افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور از اولویت های برنامه ششم توسعه است که این موضوع در استان اصفهان با توسعه زیرساخت ها در حال پیگیری است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر با ظرفیت حدود 20 هزار تخت است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.