عباسعلی پوربافرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این شهرستان با 40 هزار نفر جمعیت فقط 2 پزشک متخصص رسمی دارد این در حالی است که بیمارستان نایین یک الی 2 ماه با کمبود پزشک مواجه هستند.
وی ادامه داد: سهمیه هایی که در نایین باید وجود داشته باشد با تخصص هایی که به این شهرستان تعلق می گیرد متفاوت است چرا که برای مردمی که کیلومترها مسافت را به استان های همسایه طی می کنند سخت است و بایستی این مشکل حل شود.
به گفته وی پزشک متخصصی که به نایین بر اساس سطح بندی و تعداد تخت های بیمارستان تعلق می گیرند خیلی کمتر از چیزی است که حضور دارند و براساس اولویت و تعدادی است که در استان تعریف شده است.
پوربافرانی یادآور شد پزشک هایی که در بیمارستان فعالیت می کنند پس از تغییرات در درمانگاه مشغول می شوند و متخصص طب اورژانس در اورژانس و این یک روند بسیار خوبی است اما این قول را شش ماه گذشته در صورتی به ما دادند که در 24 شهرستان استان 6 متخصص طب اورژانس تعلق گرفته که از این تعداد به رغم اینکه درخور و بیابانک هیچ متخصصی فعالیت ندارد، سه نفر معرفی شده که فقط یک نفر حاضر به انجام فعالیت در منطقه شده است.
به گفته نماینده نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، مشکلاتی که در حوزه توزیع پزشکان متخصص در استان وجود دارد گریبانگیر شهر نایین شده چرا که هدف این بود که خطه از وجود 2 متخصص بهره مند شود.
وی اضافه کرد : با شرایط امروز متخصصین هایی به دلایل قانونی با محدودیت در ویزیت فعالیت می کنند و به رغم این محدودیت، خدمت رسانی به مردم را در اولویت قرار می دهند که جای تشکر دارد.
پوربافرانی گفت : مشکلاتی که در حوزه توزیع پزشک متخصص در استان اصفهان وجود دارد گریبانگیر شهرستان نایین شده است.
شهرستان نایین با یک بیمارستان 58 تختخوابی ، 18 پزشک متخصص در حال گذران طرح، پنج پزشک عمومی ، هشت مرکز درمانی و 12 خانه بهداشت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان دارای 58 بیمارستان شامل 11 بیمارستان آموزشی درمانی ( دولتی)، 26 بیمارستان دانشگاهی (دولتی)، هفت بیمارستان خصوصی، چهار بیمارستان خیریه، 10 بیمارستان وابسته به نهادها با مجموع حدود 6 هزار تخت است.
/6026/7136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.