مسلم نبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه شهید از اهالی شهر درچه به نام های ابراهیم براتی، یحیی براتی و حسنعلی ترکیان بودند که به ترتیب 40، 47 و 46 سال سن داشتند.
به گفته مسوول فرهنگی لشکر 14 امام حسین(ع) سپاه صاحب الزمان اصفهان، 2 تن از شهدا مربوط به روستای ولاشان و یک تن مربوط به روستای احمدآباد درچه هستند.
وی تصریح کرد: پیکر مطهر این سه شهید والا مقام از میدان امام شهر درچه با حضور خیل عظیمی از مردم این شهر به سمت گلزار شهدای روستای احمدآباد و ولاشان تشییع شد همچنین حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی امام جمعه شهر درچه بر پیکر مطهر این شهدا نماز خواند.
عوامل گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کرد.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 12 نفر دیگر زخمی شدند.
دراین حادثه شهر اصفهان پنج شهید، خمینی شهر و درچه پنج شهید، فولادشهر یک شهید، نجف آباد 2 شهید، شهرضا 2 شهید، شاهین شهر یک شهید، سمیرم 2 شهید، فلاورجان یک شهید، خور یک شهید، کاشان سه شهید، چادگان یک شهید، تیران یک شهید و آران و بیدگل هم یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.
شهر درچه در 12 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع ‌است، این شهر یکی از شهرهای نواحی اصفهان و واقع در شهرستان خمینی شهر است که به سه قسمت درچه اسلام آباد، دینان، ولاشان و احمدآباد تقسیم می ‌شود.
شهر درچه حدود 530 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، همچنین این شهر 6 شهید مدافع حرم دارد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.