** دستگیری شکارچیان غیر مجاز پرنده و وحوش در خوانسار و نطنز
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوانسارگفت: یک متخلف شکار وصید پرندگان در شهرستان همراه با چهار قطعه کبوتر چاهی توسط محیط بانان این اداره دستگیر شد.
شهاب برهانی اظهارداشت: از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی مجاز و یک قبضه سلاح ساچمه زنی و یک عدد فشنگ کشف و و مراتب صورتجلسه جهت پیگیری پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.
همچنین سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت : برای متخلفان شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به اتهام شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی وحمل و نگهداری سلاح و مهمات شکاری غیر مجاز حکم قضایی صادر شد.
علیرضا غلامی افزود: دادگاه کیفری متهم ردیف اول بابت اتهام حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز را به تحمل شش ماه حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال محکوم و متهم ردیف دوم را بابت شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

** افتتاح موزه تنوع زیستی در نجف آباد
موزه تنوع زیستی نجف آباد همزمان با دهه فجر با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرماندار و سایر مسئولان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
محمد محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد نیز باره اظهار داشت: احداث موزه تنوع زیستی شهرستان نجف آباد همراه با کارگاه های آموزشی و پوست آرایی(تاکسیدرمی) با هدف آموزش زیست محیطی به بازدیدکنندگان از سال 96 با زیربنای 150 متر مربع آغاز شده است.
در این پروژه مبلغ یک میلیارد ریال برای بازسازی بنا و تجهیزات و امکانات از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و 400 میلیون ریال مشارکت مالی از سوی اداره آموزش و پرورش نجف آباد از محل اعتبارات استانی اتمام یافت.

** احداث ساختمان سر محیط بانی چغیورت در فریدونشهر آغاز شد
همزمان با دهه فجر با حضور استاندار اصفهان عملیات احداث ساختمان سر محیط بانی چغیورت در فریدو نشهر آغاز شد.
آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات ویژه احداث ساختمان سرمحیط بانی چغیورت همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان، سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان،فرماندار و مسئولان فریدونشهر با اعتبار اولیه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برگزارشد.
ساختمان سر محیط بانی چغیورت در منطقه شکارممنوع ستبله این شهرستان واقع شده است.

** جمع آوری 2 هزار متر مربع دام صیادی از دریاچه زاینده رود
مجتبی حاجتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت: محیط بانان این اداره طی گشت وکنترل ، نور کشی و قلاب کشی از تمام قسمتهای دریاچه سدزاینده رود ( منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود) در شب و روز گذشته ، با قایق موتوری سازمانی بیش از 2000 متر دام از قسمتهای مختلف دریاچه جمع آوری و به پاسگاه محیط زیست چادگان منتقل کردند.
8114/ 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.