حسین اوجاقی روز سه شنبه در حاشیه مسابقات ووشو انتخابی تیم های نوجوانان و جوانان در سالن موهبت ورزشگاه آزادی نجف آباد در گفت و گو با ایرنا با بیان این که برای اولین بار در مسابقات قهرمانی 2017 جهان توانستیم در روسیه بالاتر از چین قرار گیریم، افزود: بدون شک تیم چین در مسابقات 2019 جهان برای بازگشت به سکوی قهرمانی برنامه ریزی کرده است و برای جبران ناکامی خود در مسابقات ظاهر خواهد شد.
وی اضافه کرد: از سویی تیم چین میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و می تواند از شرایط میزبانی استفاده کند که این موضوع کار ما در این رقابت ها را سخت تر می کند.
سرمربی ملی ووشو در بخش سان دا اظهارداشت: گرچه کار سختی در مسابقات جهانی در پیش داریم اما تمام تلاش خود را کسب نتایج خوب و کسب مجدد عنوان قهرمانی در این رقابت ها به کار خواهیم بست.
وی بااشاره به اینکه رویکرد تیم ملی ووشو در بخش سان دا ، جوانگرایی است، گفت: برخی از اعضای تیم ملی از جمله حمیدرضا قلی پور که چندین سال عضو تیم ملی بود و از تجربیات خوبی برخوردار است از دنیای قهرمانی خدا حافظی کرده اند و این موضوع کار ما را در مسابقات قهرمانی جهان سخت تر خواهد کرد.
اوجاقی با اشاره به اینکه اولین اردوی آماده سازی تیم ملی ووشو برای مسابقات قهرمانی جهان از تیرماه سال آینده آغاز می شود، گفت: نفرات اول تا سوم مشترک مسابقات قهرمانی کشور که در اردبیل برگزار شد به همراه مدال آوران بازیهای آسیایی جاکارتا، جام جهانی و دانشجویان جهان به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت می شوند.
وی تصریح کرد : در هر وزن پنج نفر به اولین اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت می شوند که پس از برگزاری رقابت های درون اردویی، در هر وزن 2 نفر باقی خواهند ماند.
سرمربی تیم ملی ووشو در بخش سان دا ادامه داد: در نهایت پس از برگزاری سه مرحله مسابقات انتخابی درون اردویی از دو نفر باقی مانده در هر وزن یک نفر انتخاب و به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون در مسابقات جهانی و آسیایی هر کشور مجاز به معرفی پنج ورزشکار در پنج وزن از 10 وزن است، گفت: موفقیت ورزشکاران ایران در رقابت های میان وزن بیشتر از رقابت های سبک و سنگین وزن است و تیم ملی در این وزن ها شانس بیشتری برای کسب مدال دارد بنابراین سعی خواهیم کرد نفرات تیم ملی برای این وزن ها انتخاب شوند.
مسابقات ووشو انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان در بخش آقایان روز سه شنبه در سالن موهبت مجموعه ورزشی آزادی شهرستان نجف آباد آغاز شد.
در این رقابت ها که به مدت چهار روز در بخش های مبارزه ( سان دا ) و نمایش ( تالو ) 630 ورزشکار در قالب 35 تیم از 32 استان کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.
تیم ملی ووشو نوجوانان و جوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده به میزبانی برونئی برگزار می شود، تشکیل خواهد شد.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.