به گزارش ایرنا، سیدمحمدکاظم واعظ موسوی روز پنجشنبه در همایش ملی تحقیقات نوین در علوم ورزشی که در تالار لقمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: متاسفانه نظام آموزشی در کشور اخلاق محور نیست و همین باعث می شود که تربیت شدگان از سجایای اخلاقی و رفتاری لازم برخوردار نباشند و نتیجه آن بی اخلاقی ها و اعتراضات در میادین و مسابقات خواهد بود.
وی ادامه داد : واقع بینی، چیرگی بر هیجانات، هدفمند بودن، مسوولیت پذیری از جمله ویژگی هایی است که بین مردم و از جمله ورزشکاران کمرنگ شده و اصلاح آن تا حدودی نیازمند تغییر نظام آموزشی حاکم است.
رییس کمیسیون روانشانسی ورزشی سازمان نظام روانشناسی خاطرنشان کرد : تدریس مربیان و معلمان باید اخلاق محور باشد به این معنا که خود مربی و معلم صفات عالی انسانی را بصورت عملی نشان دهد و در رفتار خود بروز دهد.
واعظ موسوی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی کشورمان، جای اصالت تربیتی با اصالت آموزشی تغییر کرد، اظهارداشت: یک جامعه پیشرو همواره فلسفه فعالیت ها و کارهای خود را مرور می کند، اما برای مثال در ورزش کمتر به اهمیت و فلسفه آن بها می دهیم و این خود باعث بروز آسیب می شود.
وی تبدیل باورها به رفتار را راه حل برون رفت از مشکلات اخلاقی در جامعه و در ورزش دانست و افزود: تمامی صفات خوبی را که سراغ داریم باید در خود و در کسانی که می شناسیم بپرورانیم و در ادامه نیاز است که صفات معقول را به صفات محسوس تبدیل کنیم.
این همایش با محورهایی نظیر رفتار حرکتی، روانشناسی ورزشی، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی، مدیریت ارتباطات، اقتصاد و گردشگری ورزشی، بیومکانیک و فناوری ورزشی، جامعه شناسی، حقوق و فلسفه به همت مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی المهدی مهر اصفهان در تالار لقمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار و در خلال آن از زحمات چندین ساله مهدی نمازی زاده پدر تربیت بدنی آکادمیک ایران و چهره ماندگار ورزش کشور تجلیل شد.
132 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 10 مورد از آن بصورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر و 2 موضوع در قالب کارگاه ارائه می شود.
6020/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.