به گزارش ایرنا، سهیل اسعد (ادگاردو روبین) روز پنجشنبه در همایش 'تاثیرات امام خمینی (ره) بر جهان اسلام' که در محل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد، افزود: تا پیش از انقلاب بسیاری از مسلمانان، دین اسلام را فقط در برخی بخش ها دخالت می دادند اما امام راحل تاکید داشت که دین، قدرت اصلاح جامعه و در همه ابعاد زندگی، حرفی برای گفتن دارد.
وی با بیان اینکه امام راحل پیامبر اسلام را مصلح اجتماعی می دانستند، اظهار داشت: دین پیش از انقلاب اسلامی، چهره مناسبی نداشت اما امام راحل، چهره جدیدی از دین و پیامبر اسلام پس از انقلاب به جهان معرفی کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شیعیان پیش از انقلاب اسلامی به ائمه خود به شکل تاریخی نگاه می کردند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) تفکر تاریخی عاشورا را زنده و آن را به محور مقاومت و جریان زنده تبدیل کرد و همین امر باعث تبدیل شعار شیعیان به ' لبیک یا حسین ' و ترس دشمنان و رژیم صهیونیستی شد.
وی اضافه کرد: در گزارش اخیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در پاسخ به این سئوال که چرا آنها نتوانسته اند به اهداف خود در سوریه برسند چهار علت ذکر شده که شامل روسیه، چین، ایران و حزب الله است.
اسعد با بیان اینکه هلال شیعه نیز اکنون به بدر شیعه تبدیل شده است، ادامه داد: شیعیان در بسیاری از کشورها قبل از انقلاب، شهروند درجه چندم محسوب می شدند اما اکنون آیا در خاورمیانه بدون اذن شیعه و حزب الله اتفاقی می افتد.
وی زنده کردن مهدویت را یکی دیگر از تاثیرهای امام خمینی (ره) بر جهان اسلام عنوان و تصریح کرد: تا پیش از انقلاب به موضوع مهدویت بعنوان یک امر زنده نگاه نمی شد بلکه بیشتر حالت افسانه ای داشت اما پس از انقلاب، این بحث قابل باور، تبدیل به امید جدی و دغدغه هایی درباره آن ایجاد شده است.
این مبلغ دینی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان از امتداد شیعه و نفوذ جمهوری اسلامی واهمه دارند، گفت: امروزه دشمنان بویژه امریکا بودجه های رسمی برای محدود کردن ایران در نظر می گیرند.
اسعد با اشاره به اینکه امام راحل اخلاق را نیز احیا کرد، افزود: اخلاق قبل از انقلاب نسبی شده بود اما امام خمینی (ره) اخلاق نبوی و ارزش های آن را زنده کرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) درس دشمن شناسی به شیعیان داد و این بعد اجتماعی را زنده و واقعی کرد، اظهار داشت: مراجع ما نیز قبل از انقلاب جایگاه مناسبی نداشتند اما امام راحل (ره) با بحث ولایت فقیه و اقتصاد مقاومتی، مدیریت جدیدی را مطرح کرد.
به گفته وی، با وجود تحریم های ناعادلانه ای که علیه ایران وجود دارد اما بدلیل اجرا شدن سیاست اقتصاد مقاومتی و معادلاتی که امام راحل بوجود آورد، وقتی وارد این کشور می شویم نشانه ای از تحریم نمی بینیم.
این کارشناس تمدن اسلامی گفت: عده ای به من و سایر مبلغان دینی می گویند که چون به شما پول زیاد می دهند این فعالیت ها را انجام می دهید اما پاسخ من به آنها این است که اگر در آرژانتین بودم اکنون پول بیشتری به من می دادند.
وی افزود: عده ای نیز سئوال می کنند که در شرایط امروز آیا ایران برنده می شود یا امریکا، پاسخ من این است که 40 سال گذشته که امریکا بسیار قوی تر از امروز بود نتوانست بر ایران پیروز شود چه رسد به اکنون که امریکا کشوری ضعیف اما ایران قدرتمند و تبدیل به یک مقاومت در منطقه شده است.
رییس جامعه المصطفی در اصفهان نیز در این همایش گفت: دشمن در زمان حاضر بر شایع سازی و کمرنگ کردن الگوهای دینی در جامعه مسلمانان اتفاق نظر کرده است که باید با هوشیاری و تبلیغ مناسب دین در برابر آن ایستاد.
حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی افزود: انقلاب اسلامی در 40 سال عمر خود دستاوردهای بسیاری از جمله در نشر و توسعه ارزش های دینی و انقلاب در دنیا، گسترش افکار امام راحل (ره) و تقویت فرهنگ ایرانی و حجاب داشته است.
وی خاطرنشان کرد: نهاد جامعه المصطفی تا کنون تلاش های بسیاری برای اشاعه اسلام در سایر کشورها کرده بطوریکه زبان فارسی را به حدود 300 هزار تَن در 30 کشور آموزش داده است.
همایش 'تاثیرات امام خمینی (ره) بر جهان اسلام' روز پنجشنبه با حضور تعدادی از استادان، کارشناسان و طلبه های ایرانی و خارجی در محل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان برگزار و در آن از تعدادی از نمایندگان جوانان جهان اسلام تجلیل شد.
/ 6022 / 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.