امیر حسین اسماعیلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها با بیش از 102 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
وی این طرح ها را با کاربری های تجاری، مسکونی و گردشگری در موقوفه حسین شاهی، زینت زکایی، مدح خوان در شهر اصفهان، حمام دهان در سمیرم، آب انبار حوض مقیمی در خور و بیابانک، موقوفه آخوند ملاحیدر در خوانسار، کاروانسرا و مجموعه خواجه در آران و بیدگل، آب انبار حاج میرزا ورزنه و امامزاده تقی ابن محسن(ع) نجف آباد برشمرد.
معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف اصفهان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها براساس نیات واقفان نیک اندیش، برگ زرین دیگری در افتخارات انقلاب اسلامی در حوزه اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.
وی یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه همچنان آمادگی آن را دارد تا با همکاری و مشارکت و جذب بخش خصوصی نسبت به احیای دیگر موقوفات استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار منافع این چشمه های همیشه جوشان را در جامعه به اشتراک بگذارد.
اسماعیل پور اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در قانون اصلاحات اراضی عرصه بسیاری از موقوفات به نام اشخاص انتقال یافت و با حکم امام خمینی(ره) اسناد صادر شده به نام موقوفات بازگردانده شد.
وی خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب و براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه موقوفات باید به حالت وقفیت خود باقی بمانند، با تلاش و پیگیری و کارکنان اوقاف و امور خیریه موقوفات احیا و نیات آنان نیز اجرایی شد.
معاون بهره وری اداره کل اوقاف اصفهان، این امر را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد که با احیای موقوفات و اجرای نیات واقفان نیک اندیش بسیاری از محرومان از برکات موقوفات بهره مند شده و اتفاقات مثبت زیادی در این امر صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه کاربری بیش از 60 درصد از موقوفات استان، کشاورزی است و در سال های اخیر به خاطر خشکسالی هایی که در استان بوده بسیاری از موقوفات فاقد استفاده مانده اند گفت: براساس پیگیری های انجام شده توسط کارکنان این نهاد موقوفات زیادی با رویکرد گسترش گردشگری احیا شده اند و زمینه اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش آنان مهیا شده است.
به گزارش ایرنا، در استان اصفهان 718 باب امامزاده و 15 هزار و 200 موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 316 مسجد، 980 حسینه، حدود 150 حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود 45 هزار رقبه را شامل می شود.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.