به گزارش ایرنا، عباس رضایی بکشنبه شب در همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی در هتل آسمان اصفهان افزود: روحانیون ما در کنار دیگر پیشوایان پیروان ادیان توحیدی حرف از همدلی، همزبانی و همگرایی دارند و این چیزی است که کشور به آن نیاز دارد.
وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران مهد تمدن و همزیستی توام با احترام به آزادی و وحدت پیروان ادیان الهی است و به رسمیت شناختن حقوق همه ادیان در قانون اساسی کشور ، نقطه قوت و نشانه همبستگی و همدلی همه ادیان است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: آموزه های همه ادیان الهی برخاسته از فطرت و تعالیم خداوندی است و همه ادیان الهی انسان را به خدا طلبی، حق جویی ، مبارزه با ظلم و ستم و مهربانی و وحدت نظری و عملی هدایت می کند.
وی با بیان اینکه اشتراکات بین ادیان الهی صرف نظر از تعدد ادیان باعث وحدت و نه اختلاف آنهاست ، افزود: اعتقاد به خدا و حاکمیت خدا ، نقطه ثقل همه ادیان و اشتراک همه آنهاست.
رضایی بیان کرد: بنابراین انقلاب اسلامی، حکومت دینی است و به همه ادیان تعلق دارد و این افتخار جمهوری اسلامی است و امام خمینی بنیانگذار انقلاب همواره در سیره نظری و عملی خود بر وحدت بین ادیان الهی تاکید داشتند.
استاندار اصفهان ادامه داد: امام خمینی ادیان الهی را دارای یک ویژگی اصلی می دانستند که اگر همه پیروان ادیان برآن تاکید کنند دنیایی توام با صلح و آرامش، عدالت و عاری از خشونت و ظلم و ستم خواهیم داشت زیرا همه ادیان الهی برای تربیت روح انسان ها آمده اند.
وی اضافه کرد: امام خمینی همواره بر رعایت حقوق پیروان ادیان توحیدی تاکید و توجه خاص داشتند.
رضایی با اشاره به اینکه ایران اسلامی درحالی چهل سالگی پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرد که استکبار جهانی و ایادی آن ، جهان را با تروریسم بین الملل دستخوش آشوب ، ارعاب، تهدید و ناامنی ساخته است افزود: در سایه الطاف الهی چهل سالگی انقلاب اسلامی مشهون به همدلی ، همگرایی و اراده مشترک ادیان توحیدی در توسعه فرهنگی و تحکیم پایه های صلح و مودت است.
وی اظهارداشت: ادیان توحیدی جلوه گاهی زیبا از مدنیت و معنویت است که هرچند ریشه در متن جوامع بشری دوانیده ولی مرکزیت آن اندیشه های آسمانی است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه پیامبران الهی در همه عصرها ، پیام صلح و محبت را به بشریت هدیه داده اند، گفت: پس بیاییم در این امانتداری با همدلی ، همزیستی و همراهی خود را در چهل سالگی انقلاب اسلامی به منصه ظهور برسانیم.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با حضور روحانیان ادیان توحیدی استان اصفهان و 40 استاد و مدرس حوزه دین از دانشگاه های جهان در اصفهان برگزار شد.
/6026/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.