به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم عباس دادستانی فرمانده گروه 44 توپخانه نیروی زمینی ارتش با اشاره به ماموریت گردان های توپخانه نیروی زمینی ارتش در این رزمایش گفت: گروه 44 توپخانه نیروی زمینی ارتش به منظور پشتیبانی نزدیک از یکان‌های سطحی با بهره گیری از انواع موشک ها و راکت ها در کالیبرهای مختلف در رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا شرکت کرده است تا ماموریت های ذاتی خود را انجام دهد.
وی با بیان اینکه گردان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش قادر به انهدام اهداف از فواصل بین 10 تا عمق 100 کیلومتری می ‌باشند افزود: در این رزمایش با بهره گیری از گلوله های هوشمند و نقطه زن توانستیم اهداف را از فواصل بین 10 تا 30 کیلومتر با دقت هرچه تمامتر مورد اصابت قرار دهیم.
امیر سرتیپ دوم دادستانی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد گردان های توپخانه نیروی زمینی ارتش در این رزمایش گفت: یکی از نقاط مثبت توپخانه در این رزمایش بهره گیری از تسلیحات توپخانه ای در کالیبرهای مختلف بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانست اهداف مورد نظر را با حجم سنگینی از آتش مورد اصابت قرار دهد.

** انهدام ستون زرهی دشمن توسط جنگنده‌های اف7
جنگنده بمب افکن های اف7 نیروی هوایی ارتش به منظور پشتیبانی از یگان های سطحی، ادوات زرهی دشمن را با بمباران هوایی مورد اصابت قرار دادند.
همزمان با مرحله اصلی رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش، 2 فروند جنگنده بمب افکن اف 7 به منظور پشتیبانی از یگان‌های سطحی نیروی زمینی ارتش وارد منطقه رزمایش شدند.
جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی پس از حضور در منطقه رزمایش، ادوات زرهی و ستون مکانیزه و استحکامات دشمن را با بمب های هوشمند مورد اصابت قرار دادند.
این دو جنگنده پس از انهدام اهداف از پیش تعیین شده در نزدیکترین پایگاه منطقه فرود آمدند
به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش با آرایش عملیاتی یگان های مختلف این نیرو صبح جمعه با رمز یا اعلام رمز یا زهرا (س) در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.
در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش و به مدت دو روز برگزار می شود، افزون بر 12 هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا می کنند.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.