به گزارش ایرن و به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم میسر ارجمندی درباره ماموریت معاونت مهندسی در رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا افزود: از آن جایی که معاونت مهندسی باید بستر لازم برای برگزاری رزمایش را تمهید می کرد، یگان‌ های ما 10 روز پیش از استقرار دیگر نیروها در منطقه رزمایش حاضر شده و فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: گروه 455 مهندسی نیروی زمینی ارتش ضمن پشتیبانی از یگان های عمل کننده در این رزمایش ماموریت آماده کردن مواضع و ایجاد زمین مسلح را انجام دادند.
امیر سرتیپ دوم ارجمندی افزود: همچنین برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح پروژه 6 کیلومتری دیوار آتش را در این رزمایش با موفقیت انجام دادیم به طوری‌که هیچ یک از ادوات زرهی و نفربر دشمن قادر به عبور از این دیوار آتش و حفره ایجاد شده بر روی زمین نخواهند بود.
وی با بیان اینکه حضور در این رزمایش تجربه خوبی برای ما در حوزه انفجارها و مسدودسازی راه‌های نفوذ یگان های عمل کننده در پی داشت، افزود: تمامی انفجارهای تحقق یافته در این رزمایش به صورت کنترل از راه دور انجام می شود
به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش 2 فروند هواپیمای آر اف 4 نیروی هوایی ارتش روز گذشته با پرواز در پهنه آسمان اصفهان عملیات شناسایی منطقه عمومی رزمایش (نصرآباد) را با موفقیت انجام دادند.
در این عملیات، همچنین یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با به صحنه آوردن 2 فروند پهپاد مهاجر 2 به موازات جنگنده های نیروی هوایی ارتش بر فراز منطقه عملیاتی رزمایش به پرواز درآمدند و ضمن شناسایی، تصاویر مناطق صعب العبور و گلوگاهی و استعداد انسانی و تجهیزاتی دشمن تکفیری را به صورت آنلاین در اختیار ایستگاه زمینی و مراکز کنترل و فرماندهی قرار دادند.
پهپاد مهاجر 2 توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ساخته شده است با بهره گیری از بدنه کامپوزیتی و نوع طراحی قابلیت رادارگریزی دارد و با مداوم مداومت عملیاتی بالا قادر به اجرای ماموریت در شرایط مختلف اقلیمی است.
رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش با آرایش عملیاتی یگان های مختلف این نیرو صبح جمعه با رمز یا اعلام رمز یا زهرا (س) در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.
در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش و به مدت دو روز برگزار می شود، افزون بر 12 هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی ماموریت خود را اجرا می کنند.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.