به گزارش ایرنا، حجت الله غلامی روز سه شنبه در گردهمایی شهرداران استان در تالار شهروند اصفهان افزود: بخش عمده درآمد شهرداری ها برای شهرهای بزرگ به عوارض و تراکم ساختمانی برمی گردد اما با توجه به شرایط موجود از جمله رکود حاکم بر ساخت و ساز، این بخش جزو درآمدهای ناپایدار خواهد شد.
وی با تاکید براینکه شهرداری ها باید بدنبال راهکار مناسب برای تامین درآمد باشند، تصریح کرد: یکی از آنها که بیشترین تاثیر را در بودجه خواهد گذاشت، درآمد حاصل از گردشگری است.
غلامی با اشاره به جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی استان اضافه کرد: ما در طبیعت گردی و بوم گردی نیز ظرفیت های بسیاری داریم که شهرداری ها می توانند از آنها بهره گیرند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، منبع دوم درآمد پایدار برای شهرداری ها را مشارکت با بخش خصوصی عنوان و تصریح کرد: شهرداری ها می تواندن ظرفیت ها، توانایی ها و سرمایه های خود را با مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های خوب، فعال کنند.
وی از شهرداران استان خواست تا شفاف سازی عملکرد در جهت جلب اعتماد عمومی و رعایت دقیق قوانین را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی گفت: قانون شهرداری ها نیاز به بازنگری دارد اما هنوز هم از کارآمدترین قوانین کشور است.
غلامی با اشاره به اینکه موضوع سهم ارزش افزوده برای شهرداری ها در بودجه 98 نیز پیگیری می شود، ادامه داد: در بحث سازمان همیاری شهرداری های استان نیز تلاش می شود تا تفویض اختیارهایی که از قبل وجود داشت به خود شهرداران بازگردد.

*** بودجه شهرداری ها بیشتر از بودجه کل استان است***
وی همچنین میزان بودجه شهرداری های این خطه را از بودجه عمرانی و جاری کل استان بیشتر خواند و گفت: بودجه عمرانی و جاری اصفهان در سال 97 حدود 26 هزار میلیارد ریال و بودجه 107 شهرداری استان 48 هزار میلیارد ریال است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری ها همچنان در راستای طرح های عمرانی و توسعه استان، پیشقدم هستند.
مدیرکل دفترامور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز در این رویداد گفت: در اجرای ماده 17 قانون مالیات بر ارزش افزوده، جز چند شهرستان، شهرداری های سایر شهرستان ها عملکرد خوبی نداشتند.
علی اصغر ذاکری هرندی افزود: شهرداری های شهرستان های اصفهان، شاهین شهر و خمینی شهر در این بخش خوب عمل کردند.
وی با بیان اینکه زمینه خوبی در سازمان همیاری شهرداری ها برای جذب تسهیلات بانکی تا سقف30 میلیارد ریال و بهره 4 درصد برای شهرداری ها فراهم شده است، اظهار داشت: تاکنون از 18 شهرداری بمنظور جذب این تسهیلات، بازدید شده است.

*** شهرداری ها از تصویب طرح های جدید خودداری کنند***
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان از شهرداران استان خواست تا از تصویب بودجه ها و طرح های جدید برای سال 98 خودداری و رویکرد خود را بیشتر روی اتمام طرح های نیمه تمام و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران خویش متمرکز کنند.
به گزارش ایرنا، این همایش با حضور شهرداران استان و با هدف تبادل نظر در باره فعالیت سازمان های همیاری و خدمات طراحی شهرداری های برگزار شد.
استان اصفهان با حدود پنج میلیون و200 هزار نفر جمعیت دارای 107 شهر است.
بر اساس نتایج سرشماری 95، از جمعیت ساکن در استان اصفهان 88 درصد در شهرها و 12 درصد در روستاها ساکن هستند که در مقایسه با سال90 حدود یک درصد از جمعیت روستایی، کم و به جمعیت شهری اضافه شده است.
6027/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.