به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی عسگر روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی افزود: در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی به سر می بریم باید مشکل بانک ها را رفع کنیم تا مشکلات به ستاد تسهیل راه پیدا نکند، همچنین راه یابی پرونده های بانکی و اقتصادی به استانداری کم شود.
به گفته وی باید کارگروه آمار و اطلاعت تشکیل و شاخص ها مشخص شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد : تشکیل جلسات مشترک میان دستگاه های نظارتی و رئیسان بانک ها مشکلات را برطرف خواهد کرد.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت مشکلات را از دید کارشناسان اقتصادی احصا، بررسی و راه حل کارشناسی را در نظر بگیرند، همچنین بانک ها هم نباید اجازه دهند تا مشکلات جمع آوری و در چنین جلساتی مطرح شود باید به مشکلات هرچه سریع تر رسیدگی کرد.
قاضی عسگر با بیان اینکه باید مسائل کلان در جلسات کارگروه اقتصادی استانداری حل شود، اظهار داشت: باید مسائل خرد در بانک ها حل شود همچنین ستاد مقابله با تحریم و شرایط ویژه اقتصادی تشکیل و مشکلات بانک ها در این زمینه رصد شود.

** نظارت بازرسی مشکل بانک هاست
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: نظارت به ویژه نظارت بازرسی کل استان و کشور یکی از مسائل و مشکلات بانک هاست.
اسرافیل احمدیه بیان کرد: سال جاری نسبت به سال های گذشته تسهیلات کاهش پیدا کرده و به حدود یک پنجم رسیده است از این رو باید به فکر جبران و تامین پرداخت ها باشیم.
وی بیان کرد: ثبت سفارشات نزدیک به 20 روز است که به استان ها تفویض شده و بیش از هزار و 700 پرونده (مانده) در سایت به ما تحویل دادند در مجموعه 2 هزار و 528 مورد ثبت سفارش بوده که بررسی نهایت هزار و 428 مورد بوده که پرونده های رد شده 173 مورد با توجه به مصوبات موجود داریم.
به گزارش ایرنا، حاضران در این جلسه مناسب نبودن بخش نامه های بانکی در زمان جنگ اقتصادی را از جمله مشکلات بانک ها دانستند.
این افراد اصلاح بخش نامه ها را خواستار شدند که این اصلاح رفع دیگر مشکلات از جمله نظارت بازرسی را به خودی خود حل خواهد کرد همچنین مالکیت، فروش و فاکتور را از دیگر مشکلات بانکی عنوان کردند.
آن ها عنوان کردند که در زمینه بانک ها 70 درصد فروش، الزام بانک مرکزی است همچنین ارزش افزوده های فصلی و ساختار مالی شرکت ها را از جمله عمده مشکلات بانکی دانستند. از این رو پیگیری برای رفع موانع و کمک سیستم بانکی به بخش اقتصادی را خواستار شدند تا در این راستا فکری برای الزامات بانک مرکزی و موانع بخش نامه ها صورت بگیرد.
به گفته مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، نزدیک به یک هزار واحد تولیدی سال گذشته تسهیلاتی به ارزش 14 هزار و 800 میلیارد ریال از محل طرح رونق تولید از بانک های عامل دریافت کردند و این استان در رتبه نخست کشوری اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گرفت.
اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و با برخورداری از افزون بر 9 هزار واحد تولیدی یکی از صنعتی ترین استان های کشور محسوب می شود.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.