نورالدین سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : فاصله بین سازمان های مردم نهاد و دولت و مجلس باید کم شود و این تشکل های مدنی در کنار مسئولان برای رفع چالش های اجتماعی فعالیت کنند.
وی بیان کرد: کاهش فاصله ها بین مسئولان و سازمان های مردم نهاد به گسترش تعاملات و افزایش بهره برداری از ظرفیت آن ها کمک می کند که باید برای افزایش این همکاری ها دولت بستر سازی و تشکل های مدنی نقش خود را پر رنگ تر کنند.
رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان ادامه داد: تشکل های مردم نهاد جوانان زمینه مشارکت آنان برای رفع نیازها و اعتلای جامعه فراهم کرده اند که حمایت وزارت ورزش و جوانان از برنامه های آن ها، موجب گسترش فعالیت ها شده است.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در کشور تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: مجمع های استانی و ملی نیازمند هویت برای پیگیری مطالبات جوانان و تشکل های مردمی هستند.
سهرابی با بیان اینکه جوانان در قالب تشکل های مردم نهاد قادر به تبیین اهداف و برنامه های خود خواهند بود، تصریح کرد: مجمع ملی و استانی سازمان های مردم نهاد جوانان قادر به حمایت از فعالیت های آن ها و انعکاس دغدغه ها به مسئولان خواهند بود.
وی با بیان اینکه فعالیت 160سازمان مردم نهاد جوانان در استان مشارکت جوانان را افزایش داده است، یادآورشد: تشکل خانه های جوان و سمن سراها به هم افزایی بین این نهادها کمک کرده و کیفیت برنامه ها را فزایش داده است.
2 هزار جوان در قالب 160 سازمان مردم نهاد برای ارتقای جایگاه فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه گردشگری، حفظ محیط زیست در استان اصفهان همکاری داشته اند که آمار این تشکل ها تا پایان سال به 200 مورد می رسد.
تعداد سازمان ‌های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید از 50 سازمان به بیش از 2 هزار نهاد افزایش یافته که بر اساس اعلام وزارت ورزش جوانان تا پایان این دولت تعداد این تشکل ها به چهار هزار می رسد.
در زمان حاضر بیش از 400 هزار نفر در سازمان های مردم نهاد جوانان کشور فعالیت می کنند.
مجمع ملی سازمان‌ های مردم‌نهاد جوانان، نمایندگی در مجلس و تشکل های ملی را بیاموزند، تقویت همکاری با نهادهای تصمیم‌گیر مثل دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای عمومی از اهداف این مجمع است.
سازمانهای مردم نهاد یا سمن (NGO) تشکلهای غیرانتفاعی غیر دولتی هستند که در حوزه های مختلف اجتماعی فعالیت می کنند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.