گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل حاکی است، اسماعیل بایبوردی روز سه شنبه تصریح کرد: برخورد با کم فروشی و احتکار کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید فرش ماشینی مانند نخ، جوت، الیاف و سایر مواد اولیه مورد نیاز صنعت فرش باید صورت گرفته و تعزیرات حکومتی نقشی حمایتی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داشته باشد.
وی که در نشستی مشترک با رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی و هلال و رییس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان سخن می گفت، افزود: دستگاه های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی در بروز تخلف هایی مانند کم فروشی، گران فروشی و فروش اجباری در بازار نقشی پیشگیرانه و بازدارنده دارند.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: تعزیرات حکومتی با نقش غیر مستقیمی که در ثبات وضعیت اشتغال دارد، با مدیریت و نظارت درست می تواند از فسادهای اقتصادی جلوگیری کرده و پشتیبان کارآفرینی در شهرستان باشد.
وی با اشاره به اجباری شدن ثبت کالاها از سوی تولیدکنندگان در سامانه جامع انبارها از ابتدای سال اضافه کرد: مرکزها و انبارهایی که کالایی در آن نگهداری یا وارد و خارج می شود، باید در سامانه جامع انبارها به نشانی www.nwms.ir ثبت نام کنند.
بایبوردی جلوگیری از قاچاق کالا، دسترسی به آمار و میزان موجودی کالا، ساماندهی شناسه دار کردن همه انبارها و مرکزهای نگهداری کالا، افزایش شفافیت در توزیع و مالکیت کالا را از جمله هدف های راه اندازی این سامانه برشمرد.
وی در ادامه نیز خواستار استقرار اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان آران و بیدگل شد و تاکید کرد: مستقل نبودن این اداره در شهرستان مشکلاتی را در روند فعالیت ستاد تنظیم قیمت کالاها در بازار به وجود می آورد.
افزون بر 800 واحد تولیدی و صنعتی در آران و بیدگل وجود دارد که افزون بر 500 واحد، سالانه نزدیک به 45 میلیون مترمربع فرش ماشینی تولید و بیش از 100 میلیون دلار فرش صادر می کنند.
20 هزار واحد صنفی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش بیش از 50 اتحادیه صنفی فعالیت می کنند.
آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.