به گزارش ایرنا بابک دین‌پرست امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های بندر امام خمینی (ره) و اسلکه های این بندر بیان کرد: بازدید از بندر امام خمینی (ره) به دستور رییس جمهوری و به منظور اهمیت این بندر و بررسی وضعیت آن انجام گرفته است، بیش از 75 درصد از کالاهای اساسی کشور و 90 درصد غلات از بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می شود به همین منظور این بندر از بنادر مهم کشور است.
معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: جلسات متعددی برای بررسی آخرین وضعیت مشکلات موجود واردات کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی برگزار شد و کاهش مدت زمان حمل و نگهداری بار در اسکله ها همچنین روند تخلیه و بارگیری در راستای رونق اقتصادی در بندر امام خمینی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.
وی گفت: در این راستا مواردی در استان خوزستان تصمیم‌گیری شد و برخی موارد نیز برای پیگیری و اجرایی شدن به وزرای مربوطه در تهران منعکس می شود.
بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور در سفر 2‌روزه خود به استان خوزستان از بندر امام خمینی (ره) ، سوله ها و کشتی های باری بازدید کرده و از نزدیک در جریان تخلیه و بارگیری کشتی ها قرار گرفت.
وی نشست هایی را با مسئولان کشوری و استانی برای ارزیابی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر داشت.
در این سفر نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، امور اقتصاد دارایی، صنعت؛ معدن و تجارت، بانک مرکزی با معاون اقتصادی وزیر کشور همراه بودند.
بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشوراز نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از 38 پست اسکله به طول 7 کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاهترین و مطمئن ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق ، ترکیه ، حوزه قفقاز و اروپای شرقی، بهره مند از پتانسیل های مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی از مهم ترین ویژگی های این بندر است.
7158/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.