نوروز ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی امروز و فردا تردد در مسیرهای شهری و مواصلاتی در نواحی غرب و جنوب غرب استان به دلیل بارش برف، باران و وزش باد شدید همراه با کولاک و با اختلال همراه است.
به گفته وی وزش باد شدید و همچنین توفان لحظه‌ای و محلی در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق ادامه خواهد یافت.
رییس اداره هواشناسی فریدن با بیان اینکه مردم در هفته جاری با توجه به برودت شدید هوا و احتمال بارش و یخ‌ زدگی جاده ها از سفرهای غیرضرری به خصوص به سوی نقاط کوهستانی خودداری کنند، افزود: اطلاع از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی و به همراه داشتن آذوقه ، تجهیزات گرمایشی و زمستانه برای مسافران ضروری است.
گزارش های هواشناسی میزان بارش ها در 24 ساعت گذشته را در فریدون‌شهر 36.9 میلی‌متر باران و 10 سانتی‌متر برف، بویین‌میاندشت با 11 میلی‌متر باران، چادگان با 9.2 میلی‌متر باران و 6 سانتی‌متر برف، خوانسار با 7.9 میلی‌متر و داران با 5.4 میلی‌متر باران و یک سانتی ‌متر برف اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، این بارش ها تاکنون ادامه دارد. ارتفاع برف در ارتفاعات و برخی روستاهای فریدونشهر به 60 سانتی متر رسیده است، شهرستان بوئین میاندشت نیز سپید پوش شده و بارش ها در مرکز فریدن به صورت باران ادامه دارد.
به گفته مسوولان آموزش و پرورش غرب استان به علت بارش سنگین برف در شهرستان چادگان، مدارس شهرها و روستاها در همه مقاطع تحصیلی این شهرستان در نوبت صبح و عصر امروز تعطیل شد. هم چنین مدارس مدارس نوبت عصر فریدونشهر نیز تعطیل اعلام شده است.
به گفته مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای محورهای غرب استان برفی است و تردد خودروها با مشکل مواجه شده است. منابع محلی خبر داده اند هم اکنون بسیاری از محورهای روستایی شهرستان های غرب استان نیز پوشیده از برف است و تردد در آن ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.
به گفته مسئول روابط عمومی هیات اسکی استان اصفهان و شرکت پیشروان توسعه گردش و ورزش فریدونشهر که هم اکنون در پیست اسکی شهرستان مستقر است ارتفاع برف در قله پیست به 80 سانتی متر رسیده و تردد در جاده پیست اسکی فریدونشهر حتی با امکانات زمستانی بسیار سخت است.
بر اساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از صبح امروز محورهای فریدونشهر - پشتکوه، داران - بویین‌میاندشت - الیگودرز، خوانسار - دامنه، خوانسار - بویین میاندشت، داران - چادگان و چادگان - فراموشجان بر اثر بارش برف لغزنده بوده است. همچنین محورهای داران - نجف آباد، گلپایگان - خمین، گلپایگان - دهق، اصفهان - نطنز و کنار گذر غرب اصفهان نیز بر اثر بارش باران لغزنده است.در محورهای داران - بویین میاندشت - الیگودرز سمت نوغان و خوانسار - دامنه هم بارش برف و مه‌گرفتگی اعلام شده است.
بنا به اظهار کارشناسان، بررسی نقشه‌ های هواشناسی بیانگر عبور سامانه ناپایدار، طی امروز و فردا بر روی استان است که در مناطق غرب و جنوب استان انتظار بارش برف و باران، برای مناطق مرکزی احتمال باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و از اواسط روز چهارشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد که باعث بارش باران و برف در مناطق غرب، جنوب و مرکزی خواهد شد.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.