به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که سامانه بارشی و سرد از پنجشنبه 27 دی وارد مازندران می شود و در این روز مردم استان در مناطق کوهستانی شاهد بارش برف و مه گرفتگی همراه با وزش باد شدید خواهند بود و در مناطق جلگه ای هم بر ابرناکی آسمان افزوده شده و شهروندان و مسافران کاهش دمای هوا را همراه با بارش باران و وزش باد نسبتا شدید تجربه خواهند کرد.
این شرایط جوی تا عصر جمعه در مازندران ادامه خواهد یافت، ولی پیش بینی شده است که در گذر پنجشنبه شب به صبح جمعه به دلیل کاهش محسوس دما، بارش برف به دامنه ها و مناطق کوهپایه ای کشیده شده و در مناطق ساحلی و جلگه ای استان هم مردم شاهد بارش مخلوط برف و باران خواهند بود.
معاون مدیرکل هواشناسی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که در باره بارش برف و کاهش دمای هوای استان بزودی اخطاریه ای از سوی این اداره کل صادر خواهد شد.
اخطاریه تبعات بارش برف و کاهش دمای هوا در فصل پاییز و زمستان با توجه به قرار داشتن باغداران در فصل جمع آوری مرکبات از جمله اقدامات پیشگیرانه محسوب می شود.
اخطاریه همچنین در بر گیرنده نکاتی برای مسافران و گردشگران جهت سفر به مازندران در تعطیلات پایان هفته است.
با توجه به این که فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران به نیمه رسیده است، اخطاریه هواشناسی برای حدود پنج هزار صیاد عضو شرکت های صیادی پره هم سرنوشت ساز است.
** افزایش نسبی دمای هوا قبل از برف و سرما
در همین حال جدول پیش بینی سه روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد دمای هوای استان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (48 ساعت آینده) افزایش خواهد یافت به گونه ای که
دمای هوای شهر ساری که امروز در گرم ترین زمان به 15 درجه بالای صفر رسید، فردا با سه درجه افزایش به 18 درجه می رسد و چهارشنبه هم ساروی ها دمای 20 درجه ای را تجربه خواهند کرد.
همچنین در حال حاضر گلوگاه در شرق مازندران با 15 درجه بالای صفر گرم ترین و بلده با 4 درجه سردترین نقاط استان هستند.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با استقرار زبانه کم فشار سطح زمین بر روی دریای خزر، افزایش دما و وزش باد گرم بویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان را خواهیم داشت .
احمد اسدی افزود: به طور کلی افزایش دما سه تا پنج درجه ای را در دو روز آینده در تمامی نقاط مازندران خواهیم داشت ولی از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی، شرایط تغییر خواهد کرد.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.