نعمت الله اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح بازآفرینی شهری در آران و بیدگل با توجه به پیشینه این شهرستان ضروری است و در صورت اجرای درست، می توان به آن هویت بخشید.
وی بیان کرد: مجموعه ای از جمله خانه ها، بافت های تاریخی و بازارچه در کنار هم می توانند اعتبارهای خوبی در قالب طرح بازآفرینی برای آران و بیدگل جذب کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اضافه کرد: بازآفرینی شهری نیاز به نوآوری دارد و ردیف بودجه آن نیز ملی است و می تواند با مدیریت درست موجب پیشرفت و آبادانی شود.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی آران و بیدگل عنوان کرد: رواج گردشگری خلاق در مناطق بکر از جمله کویر مرنجاب، سنبک و سیازگه موجب گسترش و توسعه پایدار این شهرستان خواهد شد.
اکبری یادآور شد: اصفهان رتبه نخست جذب اعتبارهای طرح بازآفرینی شهری در استان را دارد اما این طرح تقاضا محور بوده و با توجه به طرح های ارائه شده بودجه اختصاص می یابد.
به گزارش ایرنا، شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر، بیش از 605 هزار هکتار مساحت و نزدیک به 170 هکتار بافت فرسوده دارد.
بر اساس طرح بازآفرینی شهری سالانه 10 درصد بافت فرسوده و ناکارآمد شهری باید بازسازی شود و تا سال 1400 یک هزار و 334 محله در 543 شهر با جمعیت 10 میلیون نفر در زیرمجموعه فعالیت های نرم افزاری و کالبدی طرح قرار بگیرند.
اجرای این طرح 66 هزار هکتار از زمین های شهری، 20 درصد مساحت شهری و 30 درصد جمعیت شهرهای کشور را دربر می گیرد و کاهش فقر شهری، ارتقای تاب آوری شهری، ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی از هدف های کلان محلی این طرح است.
قرار است تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه نیمی از محله های هدف طرح بازآفرینی شهری که در مجموع 9 میلیون نفر را در خود جای داده، با اختصاص سالانه 250 هزار میلیارد ریال بازسازی شود.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.