کمیل طیبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش، آموزش عالی، فرهنگ و محیط زیست از جمله مقولاتی است که توجه به آن توسعه و توسعه پایدار را در پی دارد و برای مثال افزایش 80 درصدی در موضوع محیط زیست نشانگر همین موضوع است.
وی توجه به آموزش های پایه و زیرساخت های آموزشی را نیز از جمله شاخص های توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: افزایش 118 درصدی در بودجه نوسازی مدارس نشان می دهد که دولت عزم جدی تری برای آموزش های پایه دارد.
مدیرقطب اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان حمایت از آموزش عالی و علوم نوین را با اهمیت ارزیابی کرد و ادامه داد: کشورمان در شرایط کنونی به این موارد بطور جدی نیاز دارد، زیرا پیشرفت ملی در گرو ارتقای سطح دانش و بخصوص دانش های نو است.
طیبی درباره افزایش بودجه نهادهای نظامی کشور نیز تصریح کرد: معتقدم چنان چه این افزایش بتواند ضمن بیشتر شدن قدرت امنیتی و دفاعی، زمینه ساز ارتقای سطح خدمات عمومی و زیربنایی شود، مفید و موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: به این معنا که برای مثال نهادهای نظامی در امر حفاظت بیشتر از منابع طبیعی و محیط زیست، پویاتر و اثربخش تر عمل کنند.
عضو هیات علمی استاد دانشگاه اصفهان توجه هرچه بیشتر به مقوله های فرهنگی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: تعدد و تنوع موضوع های فرهنگی بگونه ای است که باید با اهمیت بیشتر به آن ها، زمینه توسعه پایدار را در کشور رقم زد.
طیبی با بیان اینکه ایران نیازمند پیشرفت در صنایع مولد و استغالزاست، گفت: افزایش بودجه در امر تولید باید تولید مولد، سودمند و اشتغالزا را به دنبال داشته باشد و سبب تقویت آن شود، زیرا این موارد از جمله نیازهای اساسی این روزهای کشورمان به شمار می رود.
مدیر قطب اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان با بیان اینکه شفافیت و انضباط بودجه ای که از سال قبل آغاز شد، بستر تحلیل و اظهارنظرهای کارشناسی را فراهم می کند، اظهارداشت: این شفافیت زمینه ساز گفتگوست و شروع مجددی برای خروج از حالت پنهانی و مخفیانه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه 98 سه شنبه چهارم دیماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
لایحه بودجه سال 98 با رقم یکهزار و 703 هزار میلیارد تومان در دستور بررسی مجلس قرار گرفت.
6020/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.