وروژ میناسیان روز یکشنبه در آستانه سال نو میلادی در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه دولت و نهادهای حاکمیتی در ایران به مسیحیان ارامنه پس از پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بیشتر از قبل شده است.
وی با اشاره به تبلیغات منفی توسط گروه های ضد نظام جمهوری اسلامی در شبکه های وابسته اظهارداشت : جامعه ارامنه ایران آزادانه در جشن ها و مراسم مذهبی خود شرکت می کنند و حتی آزادی مسیحیان ایران برای برگزاری آیین ها و برگزاری جشن های خود بیش از هموطنان مسلمانان می باشد.
رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: رادیو و تلویزیون های بیگانه با هدف فشار علیه جمهوری اسلامی به گونه ای به مخاطبان خود القا می کنند که حقوق اقلیت های دینی از جمله مسیحیان در ایران رعایت نمی شود.
وی با اشاره به آماده شدن محله جلفای اصفهان برای استقبال از سال نو میلادی ادامه داد: هموطنان مسلمانان از اقصی نقاط استان در جشن هایی که به مناسبت سال نو میلادی برگزار می شود شرکت می کنند.
میناسیان ادامه داد : مسئولان اصفهان از جمله استاندار، شهردار و فرمانده نیروی انتظامی پس از آغاز سال نو میلادی با حضور در کلیسای وانک این شهر و منزل خانواده شهدای ارامنه فرارسیدن سال نو میلادی را به آنها تبریک می گویند.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته رهبر معظم انقلاب با حضور در منزل شهدای ارامنه آغاز سال نو را به آنها تبریک و برای جامعه ارامنه آرزوی موفقیت کرده است، افزود: برای جامعه ارامنه کشور جای بسی تعجب است که رسانه های بیگانه از بی توجهی نظام جمهوری اسلامی به حقوق اقلیت های دینی از جمله مسیحیان ارامنه سخن به میان می آورند.
رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد : توجه به حفظ آثار تاریخی و هویت ارامنه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیشتر شده است و در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری های نزدیکی با ارامنه دارد.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی اصفهان بدون هیچ چشمداشتی کارشناسان خود را برای مرمت و حفظ آثار تاریخی ارامنه در اختیار شورای خلیفه گری قرار می دهند و سال گذشته حدود 400 میلیون ریال برای مرمت آثار تاریخی مسیحیان ارامنه هزینه کرد.
میناسیان با اشاره به اینکه از دوره صفویه حدود 30 خانه تاریخی در محله جلفای اصفهان باقی مانده است ،گفت: با همکاری این اداره کل مرمت و حفظ این خانه های تاریخی که تعدادی از آنها متعلق به بخش خصوصی است را در دستور کار قرار داده ایم.
به گزارش ایرنا، حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.