به گزارش ایرنا، رضا دهقانی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: شبکه های آبرسانی حسین آباد، عباس آباد، حبیب آباد، ریگستان، سید آباد، ماستبندی و شیرازان از توابع اردستان با پنج میلیارد و 150 میلیون ریال از اعتبارهای این اداره و مشارکت اهالی تعویض و اصلاح شده است.
وی با اشاره به جلوگیری از هدر رفت 35 درصدی آب با اجرای این طرح ها افزود: طول لوله گذاری روستاهای حسین آباد، عباس آباد و حبیب آباد با 35 مشترک، افزون بر 6 کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و 550 میلیون ریال بود.
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان بیان کرد: تعویض و اصلاح شبکه آبرسانی روستای سید آباد با 35 مشترک و طول بیش از یک کیلومتر لوله گذاری و شبکه آبرسانی ماستبندی با افزون بر 2 کیلومتر لوله گذاری و پوشش 75 مشترک با اعتبار یک میلیارد و 625 میلیون ریال اجرا شد.
وی اضافه کرد: تعویض شبکه آبرسانی روستای شیرازان که به 70 مشترک خدمات دهی می کند نیز با بیش از سه کیلومتر لوله گذاری و اعتبار یک میلیارد و 850 میلیون ریال به اجرا درآمد.
دهقانی با اشاره به میانگین 23 درصدی هدر رفت آب در شبکه آبرسانی روستایی شهرستان اردستان، هدف از اجرای این طرح ها را جلوگیری از هدر رفتن آب، تامین آب سالم و کافی برای روستاییان عنوان کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: قنات روستاهای رحمت آباد و نهوج با کمبود آب رو به رو و قنات روستاهای مارچوبه، سرجهن، سرهنگچه، نیسیان، مارچوبه، همت آباد، کسوج و شیرازان به دلیل خشکسالی از مدار خارج شدند.
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان یادآور شد: 57 روستای این شهرستان هم اکنون با پنج دستگاه تانکر آبرسانی می شود؛ روستاهای آستانه، همسار، بند آستانه و همبر نیز اضافه شده و حجم آبرسانی به چهار هزار مترمکعب رسیده است.
وی با اشاره به وجود 12 هزار مشترک روستایی در اردستان افزود: 106 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار داشته و 45 روستای غیر پوشش نیز آبرسانی می شوند.
به گفته دهقانی، بیش از 13 هزار نفر در روستاهای شهرستان 42 هزار نفری اردستان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.