به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر روز پنجشنبه در نشست ستاد اقامه نماز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان افزود: این نشست آموزشی ویژه اولیا دانش آموزان و خانوادها با حضور مدرسان تخصصی اعزامی از سوی ستاد برگزار می شود.
وی اظهارداشت : بنابراین می طلبد که در زمینه اجرای این فریضه مهم که در آیات قرآن و روایات متعدد و فراوانی به اهمیت این عمل تاکید شد در جامعه، ادارات و به خصوص مدارس با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی اهتمام بیشتری صورت گیرد.
مشاور استاندار اصفهان در امور نماز با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد فعالیت ستاد اقامه نماز استان در آموزش و پرورش صورت می گیرد، ادامه داد : دوره های آموزشی در زمینه ترویج بیشتر فرهنگ نماز برای معلمان ابتدایی، مربیان پیش دبستانی، مدیران دوره متوسطه و مدرسین آموزش خانواده برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کرامتی امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه نماز رکن دین اسلام است، گفت:همه باید تلاش کنیم که نماز به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و در کیفیت بخشی، تعمیق و ترویج نماز در بین خانواده ها، دانش آموزان و جامعه تلاش کنیم.
جبیب الله جمالی مدیر آموزش و پرورش گلپایگان گفت: در همه مدارس این شهرستان نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می شود.
همچنین در ابتدای برگزاری این همایش پیام حضرت آیه الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن معنوی نماینده ایشان و مدیر موسسه آموزش مبلغ دار الزهرا(س) قم خوانده شد.
در بخشی از این پیام آمده است : یکی از امتیازات بزرگ ادیان الهی، اطمینان و آرامشی است که در دلها ایجاد می کند، دین مقدس اسلام، عوامل یاس و نا امیدی را از بین برده و یاد خداوند را در تمام حالات باعث آرامش و سکون خاطر بشر می داند سعادت واقعی و حیات طیبه، فقط و فقط در انجام وظایف دینی و تعظیم شعائر و خدمت به مردم به ویژه محرومان، تلاش برای رفع نگرانی ها و مشکلات مردم فراهم می شود.
6026//7138
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.