مجید حججی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امکانات lموجود راهداری و حمل و نقل تیران و کرون برای 735 کیلومتر راه همسنگ و سهم 11درصدی ترددهای جاده های استان اصفهان پاسخگو نبوده و در شرایط بحرانی، امکان بازگشایی سریع راه ها وجود ندارد.
وی بیان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل این منطقه با کمتر از 10 دستگاه سنگین و سبک باید طرح زمستانه را اجرا کند و اعتبار مالی برای اجاره خودرو برای خدمت رسانی در جاده ها برای فصل زمستان وجود ندارد.
فرماندار تیران و کرون تصریح کرد: دهیاری روستاهای مجاور جاده ها برفگیر پیش بینی های لازم را انجام دادند اما نیازمند همکاری و توجه راهداری و حمل و نقل شهرستان و اختصاص اعتبار و امکانات از وزارت و راه و شهرسازی است.
وی با بیان اینکه فرسودگی خودروهای راهداری و کمبود نیروی انسانی طرح زمستانه و نوروزی را با چالش روبرو می کند، خاطرنشان کرد: حجم بالای تردد در جاده ها و وجود 10 نقطه پر تصادف در تیران و کرون نیازمند برنامه ریزی، تدبیر و اعتبار بخشی است.
وی به اعتبار مورد نیاز برای تامین این نیازمندیها اشاره نکرد.
حججی با بیان اینکه افزایش نظارت های پلیس، ارتقای فرهنگ ترافیک، افزایش بسترهای خدمات رسانی و رفع نقاط پرتصادف میزان تصادفات را کاهش و ایمنی جاده ها را افزایش می دهد، گفت: ظرفیت و امکانات شهرستان برای پاسخ به این نیازها به کار گرفته شده اما نیازمند همکاری و تلاش بیشتر اداره راهداری و حمل و نقل و وزارت راه و شهرسازی است.
شهرستان تیران وکرون با فاصله 45 کیلومتری از مرکز استان اصفهان در مسیر ارتباطی بین استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان و شهرستان های غربی استان قرار گرفته که دارای 735 کیلومتر راه همسنگ است و 11درصد حجم ترددهای استان اصفهان در این جاده ها انجام می شود.
بر اساس نظر کارشناسان 10 نقطه پرحادثه در جاده های تیران و کرون شناسایی شده است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.