به گرازش ایرنا، عادل پیغامی شامگاه روز یکشنبه در نشست تخصصی 'راه حل تمدن مهدوی برای حل بحران اقتصاد و معیشت مردم جهان در مجتمع آموزش کاربردی حوزه علمیه اصفهان افزود: در عرصه سیاست و اقتصاد نیازمند داشتن اصول عقاید، فقه و اخلاق اقتصادی و سیاسی هستیم.
وی بیان کرد : رسیدن به تمدن نوین اسلامی در گرو تغییر نگاه انسان شناسی ماست و تا زمانی که این نگاه انسان شناسی تغییر نکند، تمدن نوین اسلامی بر مدار مهدویت محقق نمی شود.
وی اظهارداشت : ساده ترین اصول فقهی اسلام در الگوی مصرف جلوگیری از اسراف و تبذیر است و ما موظفیم با پیاده کردن آن در زندگی آن را محقق کنیم که نمود عینی آن در استفاده صحیح از آب، غذا، انرژی و منابع است.
استاد دانشگاه امام صادق (ع) اظهارداشت : نگاه انسان شناسی اسلام آن است که انسان به عنوان خلیفه الهی مامور تحقق یک هویت جمعی از انسان در قالب تمدن است.
وی ادامه داد: در تمدن مد نظر اسلام هویت جمعی مد نظر اسلام باید شکل بگیرد که حاصل جمع شدن افراد و پیوندهای بین آنها است.
استاد دانشگاه امام صادق (ع) اضافه کرد : اگر پیوندها مومنانه باشد آن اجتماع الهی است و در همین راستا شریعت و فقه تعیین کننده مسیر این پیوندهاست.
وی تصریح کرد : فلسفه مهدویت آن است که انسان بخشی از مسیر را بدون ارتباط با امام خود طی کند تا رشد پیدا کند.
به گفته وی در این مسیر انحرافات و غفلت هایی وجود دارد که به ما آدرس غلط می دهد و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای حضور حجت الهی و ایجاد پایه های تمدنی برای آن حکومت جهانی است.
وی ادامه داد: انسان مومن که خود را در محضر خدا می بیند، زمان تاثیری در انجام تکلیف او ندارد و مسیر الهی خود را ادامه می دهد.
استاد دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: امام خمینی (ره) آغازگر تمدن سازی اسلامی و رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده این مسیر هستند.
وی اضافه کرد: بسیاری از جلسات که در خصوص مباحث مهدویت برگزار می شود با اصل فلسفه مهدویت و فلسفه انقلاب اسلامی در تعارض است.
پیغامی ادامه داد: ایمان مهدوی زمانی مطلوب است که ربوبیت تشریعی در حوزه سیاسی که همان استبداد است را برنتابیم و خود را موظف به ایجاد و حمایت از یک حکمت دینی کنیم که در قالب ولایت فقیه محقق می شود.
این استاد دانشگاه گفت: بسیاری از ظرفیت های بشری تا زمان حضور حجت الهی محقق نمی شود و این ظرفیت ها در زمان حضور امام عصر (عج) آزاد می شود ولی تا زمانی که دست بشریت از امام زمان (عج) کوتاه است، موظفیم برنامه های دینی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از دستورات دینی قراردادن بخشی از مال برای ایتام است و هر کس در وسع خود باید ببیند آیا سبدی برای گروه از این قشر قرار داده است.
نشست تخصصی 'راه حل تمدن مهدوی برای حل بحران اقتصاد و معیشت مردم جهان' به همت گروه تبلیغی جبهه اندیشه ورزی انقلاب اسلامی با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مجتمع آموزش کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.
/7134/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.