به گزارش ایرنا؛ شهرستان فریدن واقع در غرب اصفهان؛ در منطقه ای کوهستانی و سرد واقع شده است و راه های آن به عنوان شاهرگ حیاتی استان در اتصال به غرب کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و هجواری با شهرها و استان های غرب کشور همواره پر تردد بوده است.
این در حالی است که کمبود تجهیزات راهداری و حمل و نقل جاده ای در این شهرستان، نگرانی مسئولان برای مدیریت بحران برف در فصول سرد سال را دو چندان کرده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن در این باره به ایرنا گفت : این اداره، با کمبود تجهیزات برف روبی رو به روست.
علیرضا محمدیان افزود: راهداری فریدن نیازمند تعداد بیشتری دستگاه برف خور و قطعه برف روبی است در حالی که در زمان حاضر تنها چهار دستگاه گریدر برف روبی وجود دارد.
محمدیان افزود: تنها دو دستگاه برف خور در شهرستان فریدن و چادگان وجود دارد که برای بازگشایی محورهای دارای بیش از سه متر ارتفاع برف، کاربرد دارد.
علیرضا محمدیان با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن، راه های شهرستان بویین میاندشت را نیز پوشش می دهد، افزود: سه گروه راهداری واقع در مرکز داران، ازونبلاغ و نوغان هر کدام با دارا بودن هشت دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین، کنترل محورهای شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت را بر عهده دارند.
به گفته وی راهدار خانه نوغان ( در 50 کیلومتری مرکز فریدن) به دلیل اینکه آخرین راهدار خانه مرزی استان اصفهان به سمت غرب کشور است ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.
این راهدارخانه در حوزه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت واقع است.
محمدیان تعداد نیروهای(اداری و شرکتی) راهداری فریدن را 38 نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع 24 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در این مرکز مستقر است.
فرماندار فریدن نیز در گفت و گو با ایرنا به بار بالای ترافیک جاده های فریدن اشاره کرد و افزود: وجود صنایع مهمی همچون فولاد، ذوب آهن، سیمان، صنایع نظامی و معادن سنگ و مصالح ساختمانی در استان های مجاور اصفهان و برقراری یکی از مبادی ورودی و خروجی کشور در استان خوزستان سبب شده که محورهای اصلی فریدن یکی از مهم ترین محورهای مواصلاتی شرقی - غربی کشور محسوب شود.
سید تقی معین الدینی اضافه کرد: این محور در مسیر ترانزیت اصفهان - خوزستان واقع شده و در اتصال مناطق صنعتی استان های اصفهان و لرستان به کریدورهای اصلی کشور نقش بسزایی را ایفا می کند.
وی با بیان اینکه مشکل کمبود تجهیزات برفروبی در فریدن در جلسه اخیر مدیریت بحران شهرستان مطرح شده است، افزود: از آنجا که محورهای فریدن برف گیر است و این احتمال وجود دارد که با بارش برف سنگین تردد در آن با مشکل جدی رو به رو شود، توسعه تجهیزات برف روبی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن نیاز فوری وحیاتی است.
به گفته رئیس کارگروه تخصصی مدیریت بحران راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان ، راهداری و حمل ونقل جاده ای دومقوله راهبردی وحساس کشور است و اخلال در ناوگان حمل ونقل جاده ای استان، خدمت رسانی به مردم را دچار مشکل می کند.
مهدی خضری در کارگروه اخیر مدیریت بحران با اشاره به اینکه اصفهان جانشین و معین استان تهران در مواقع بروز بحران است، بر لزوم شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت بخش راهداری و حمل و نقل جاده استان و برنامه ریزی برای مدیریت آن تاکید کرد.
پهنه عملیاتی راهداری زمستانه فریدن شامل کل شبکه راه های ارتباطی فریدن و بوئین میاندشت در سه بخش بزرگراه، راه شهری و راه روستایی است و کل بزرگراه های این حوزه 140 کیلومتر است.
راهدارخانه نوغان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن، پوشش دهنده مرز دو استان اصفهان و لرستان است که در انتهای بزرگراه شرقی غربی استان واقع شده است؛ نقطه ای که ترافیک استان را رد و به لرستان متصل می کند.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
شهرستان بوئین میاندشت نیز با جمعیت حدود 30 هزار نفر در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
9861/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.