به گزارش ایرنا، بنفشه خاموشیان شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در تالار شهروند اصفهان افزود: همچنین باید بودجه ای برای حمایت از کودکان معلول در نظر گرفته شود.
وی تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان را ضروری دانست و گفت : اگر نگرش افراد و جامعه به توانمندی های آن ها درست باشد، توان یابان با معضلات و مشکلات مواجه نمی شوند.
مدیرعامل این نهاد مردمی افزود: این انجمن یک سازمان مردم نهاد است که به وسیله جمعی از والدین تشکیل شده و خیران و استادان دانشگاه با توانایی های مختلف به این انجمن پیوسته و از این کودکان حمایت می کنند.
وی بیان کرد: هر 2 سال یکبار هیات مدیره جدید برای این انجمن انتخاب می شود که حدود 450 عضو توان یاب جسمی و ذهنی را شامل می شود.
خاموشیان با بیان اینکه این انجمن ، کودکان معلول را از بدو تولد پذیرش می کند ، گفت: از سال 94 که مرکز آموزش و حرفه آموزی راه اندازی شده کودکان از 15 تا 30 سال توان یاب جسمی حرکتی نیز پذیرش می شوند.
وی افزود: انجمن در ابعاد مختلف از جمله توان بخشی، دارو و درمان، مشاوره، امور خیریه و آموزش به تناسب نیاز به افراد عضو انجمن خدمات ارائه می کند.
مدیرعامل این انجمن خیریه خاطرنشان کرد: هدف ما تغییر نگرش جامعه به توان یابان است.
برپایه برخی برآوردهای آماری حدود 600 هزار معلول در استان اصفهان زندگی می کنند که حدود 20 درصد آنان زیر پوشش بهزیستی هستند.
معلولیت به ناتوانی در انجام تمام یا قسمتی از فعالیت های عادی زندگی فردی یا اجتماعی به علت وجود نقصی ‌مادرزادی یا اکتسابی، در قوای جسمانی یا روانی اطلاق می شود. ‌
معلولیت شامل ناتوانی جسمی و روانی است که به دلایل گوناگون اکتسابی، مادرزادی، دوران بارداری و حین زایمان بوجود می آید.
9913/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.