به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز شنبه در بازدید از موزه دفاع مقدس اصفهان افزود: این سازمان با توجه به امکانات موجود و ظرفیت بودجه امسال و سال آینده برای پیشرفت این طرح و تخصیص اعتبارهای مورد نیاز کمک می کند.
وی دفاع مقدس را یک ارزش ملی، مذهبی و تاریخی برشمرد و تاکید کرد : راه اندازی موزه دفاع مقدس برای معرفی ارزش های این حماسه تاریخی کمک بسیاری می کند.
نمکی همچنین با بیان اینکه لازم است جذبه کافی برای استقبال مردم از این موزه ایجاد شود، اظهارداشت : اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی باید تقویت شود تا برای مبانی آن که دفاع مقدس جزو آنهاست، جذبه ایجاد شود.
وی موزه دفاع مقدس اصفهان را طرحی زیبا و مبتنی بر اصول علمی و فناوری های جدید ذکر و اضافه کرد : لازم است این مجموعه تبدیل به خانه اندیشه های متفاوت شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در این بازدید گفت : کار فرهنگی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود.
سردار مجتبی شیروانیان افزود: موزه دفاع مقدس اصفهان نیز به عنوان یک مجموعه فرهنگی دارای ظرفیت ها و کارکردهای مختلفی است که کارگروه ویژه ای از یک و نیم سال گذشته برای تهیه سرفصل های محتوایی آن تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد : تکمیل مرحله نخست موزه دفاع مقدس اصفهان نیاز به حدود 200 میلیارد ریال اعتبار دارد.
ساخت مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس اصفهان از سال 1376 در سه مرحله و زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع آغاز و بخش اول مرحله نخست آن با مساحت هشت هزار متر مربع بهمن سال 1396 افتتاح شد.
باغ موزه دفاع مقدس استان اصفهان مجهز به فناوری های روز و دارای موزه مسقف و سالن نمایش با ظرفیت 450 نفر و گالری های نمایش تابلو های حجمی است.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بررسی ظرفیت های اصفهان در همه بخش ها از جمله زیرساخت های آموزش و پرورش و دانشگاه ها و برخی طرح های نا تمام مانند موزه دفاع مقدس و مصلای بزرگ به این استان سفر کرده است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.