به گزارش ایرنا، رئیس آموزش و پرورش فریدن در آئین افتتاح ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در محل آموزشگاه هفت تیر شهر داران گفت: این رقابت ها در سه مقطع تحصیلی و دررشته های مختلف ورزشی نظیر ژیمناستیک، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، بسکتبال، هندبال، فوتسال و بازی‌های بومی و محلی برگزار می شود.
یاز علی علایی افزود: هدف از برگزاری این المپیادها، ارتقای سطح سلامت و آموزش در بین دانش آموزان، معلمان و همچنین غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.
رئیس آموزش و پرورش فریدن همچنین از تجهیز لوازم ورزشی مدارس شهرستان در سال تحصیلی جاری از طریق بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش به ارزش صد میلیارد ریال خبر داد.
وی با اشاره به وجود استعداد های ورزشی منحصر به فرد دانش آموزان فریدنی افزود: 20 دبیر تربیت بدنی در سال تحصیلی جاری مشغول به فعالیت هستند که در کشف و باروری این استعدادها نقش بسزایی ایفا می کنند.
رئیس آموزش و پرورش فریدن افزود: مدیران مدارس باید با بهره مندی از امکانات موجود، شناسایی کمبود های ورزش مدارس و اتخاذ سیاست های خلاقانه در جذب حداکثری دانش آموزان به ورزش بکوشند.
دانش آموزان شهرستان فریدن در سالجاری تحصیلی بیش از 9 هزار نفر است که از این تعداد چهار هزار و 950 نفر در مقطع ابتدایی، یک هزار و 979 نفر متوسطه اول، یک هزار و 502 نفر متوسطه دوم و 500 نفر در مقطع پیش ‌دبستانی به تحصیل مشغول هستند.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.