علیرضا سالاریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون چندین اتاق همکاری علمی کشورهای خارجی در دانشگاه های کشورمان راه اندازی شده است و زمانی این ارتباط کامل و تاثیرگذار خواهد بود که به طور متقابل، اتاق ایران در این کشورها راه اندازی شود.
اتاق کره (Korea Corner) در آیینی روز گذشته در دانشگاه اصفهان افتتاح شده است.
وی راه اندازی اتاق کشورها در دانشگاه های خارجی را الگویی از همکاری های علمی و فرهنگی اعلام و تصریح کرد : ایجاد این مراکز به ارتباطات هرچه بیشتر و بهتر دانشگاه ها و دانشجویان و استادان آنها با یکدیگر کمک می کند.
سالاریان با اشاره به اینکه اتاق ایران در برخی دانشگاه های خارجی از جمله چین راه اندازی شده است، یادآور شد : ایجاد این مراکز باعث آشنایی هرچه بیشتر دانشگاهیان سایر کشورها با واقعیت های کشورمان و خنثی کردن تبلیغات منفی علیه ایران می شود.
وی راه اندازی این اتاق ها را روشی کم هزینه دانست و افزود : دانشگاهیان کشورمان، منابع علمی بسیاری در اختیار دارند و می توانند با ایجاد این مراکز در دانشگاه های دیگر و با استفاده از بسترهای مختلف مانند کتاب، مقاله و فضای مجازی ارتباطات موجود را عمیق تر کنند.
وی تاکید کرد : دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان از راه اندازی این قبیل اتاق ها و مراکز در سایر دانشگاه ها و مجموعه های علمی و اقتصادی استان حمایت می کند.
اتاق کره (Korea Corner) با توجه به انتخاب دانشگاه اصفهان از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع علمی ارتباط با دانشگاه های کره با هدف توسعه همکاری های علمی بین 2 کشور روز یکشنبه در ساختمان همکاری های بین الملل این دانشگاه افتتاح شد.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.