به گزارش ایرنا؛ اربعین نه یک عدد شگفت آور، بلکه جاذبه ای جهانی است، زیارت اربعین ، این کنگره عظیم جهانی همچون مغناطیسی سترگ، آزادیخواهان را از سراسر جهان در جوار یک شش گوشه پر رمز و رامز گرد می آورد تا بشر همچنان در درک حقیقت نینوا عاجز بماند.
اجتماع چند میلیونی زائران اربعین از کشورها و ادیان مختلف در یک مکان و زمان واحد، اگر شبیه معجزه نیست؛ رخدادی شفاف و حیرت انگیز است که به بلندای تاریخ سرشار از درس ها و عبرت هاست.
امتداد یک واقعه تاریخی تا به امروز و جوشش جاویدان دل ها و عقل ها برای بزرگداشت آن؛ یک سر مهم دارد و آن حیات ابدی شهید است.
آن زمان که حسین(ع) در نبرد با استبداد و ظلم از تمام علایق و دلبستگی ها گذشت و جان شیرین خود را برای احیای معروف ها و رواج عزت و آزادگی به دشنه گمراهان سپرد، خداوند بلند مرتبه در کلامش گفته بود که' همانا نپندارید شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود.'
اکنون؛ پس از گذشت هزار و 440 سال از واقعه عاشورا، آنچه مانده توقف زمان در عاشوراست.اکنون پیروان مکتب حسین روز به روز بیشتر و بیشتر می شود و قلوب بشر به کشف جاذبه ای ابدی نائل می آیند.
همایش پیاده روی اربعین تجلی عمر جاویدان است، گواهی بر این که کربلا در کربلا نمانده است، اکنون کربلا نه تنها در هیاهوی تاریخ فراموش نشد بلکه وجدان های بیدار بسیاری رساتر از هر زمان دیگر، دعوت 'هل من ناصر ینصرنی' حسین(ع) را می شنود.
امروز لبیک ها به دعوت امام عشق جهانی شده است و به برکت خون شهید، اربعین به کلید واژه بصیرت و آزادگی تبدیل شده است.
نه تنها زیارت اربعین که لحظه لحظه قدم زدن در مسیر این پیاده روی سرشار از جلوه های ستودنی است و هر آنچه یک انسان نیاز دارد تا شایسته مقام رفیع شهادت باشد در این موزه زنده جهانی به نمایش در آمده است.
از زائرنوازی تا قناعت به توشه کم، از مهربانی و گذشت تا مهمان نوازی و اطعام، از ساده زیستی و تواضع تا ایمان و بندگی و از یکرنگی و انسجام تا استقامت و پایداری همه و همه عبرت های این راه پر رمز و راز است.
این رویداد جهانی؛در اوج سادگی برتن تمام قدرت های پوشالی هراس انداخته تا نور شهید همچنان بر پیکر یخ زده کفر بتابد.
اربعین نه تنها در جاده های منتهی به کربلا بلکه در میان خیل دلشکستگان و جاماندگان نیز همچون آهنربا، ذهن ها را به سمت خود می کشاند.آنگاه هر گوشه ای از گستره جهان، مامنی می شود تا جاماندگان گرد هم آیند و مرزها در جغرافیای حسین محو شود.
آری؛ راز کربلا؛ این ماندگارترین حقیقت تاریخ در این خلاصه می شود که ' زمان، ما را با خود برده است و شهدا مانده اند'.
9861/6026/
فاطمه زمانی خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.