به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده روز سه شنبه در همایش آموزشی کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرهای شمالی اصفهان گفت: بیشتر اثرهای دارای ارزش تاریخی با تاسف فاقد امکانات حفاظتی و امنیتی هستند که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در این زمینه اقدام کند.
وی افزود: حصار کشی و نصب دوربین های مدار بسته در این گونه مکان ها از جمله راهکارهای حفاظت از اثرهای تاریخی است و باید مسئولان میراث فرهنگی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
فرمانده انتظامی اردستان همچنین از میراث فرهنگی درخواست کرد تا اطلاعات کاملی از مکان های تاریخی را در اختیار قرار دهد تا در صورت لزوم استفاده شود.
وی در ادامه نیز بر رعایت شئونات اسلامی و محلی از سوی گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد و از دست اندرکاران خواست تا ورود و خروج گردشگران را به منطقه انتظامی اعلام کنند.
مهدی شعبانی فر، دادستان عمومی و انقلاب اردستان نیز در این همایش با تاکید بر حمایت از ماموران حفاظت میراث فرهنگی بیان کرد: ضابطان موظف هستند که جرم های مشهود را تا یک ساعت در قالب گزارشی مستند اعلام کنند تا مورد پیگیری قانونی قرار بگیرد.
اردستان با برخورداری از یک اثر تاریخی ثبت جهانی، 67 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی، 2 بافت تاریخی و 78 محوطه باستانی در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.