به گزارش ایرنا علی اصغر رفیعی نژاد روز سه شنبه در جلسه شورای مناسب سازی اماکن شهرستان شهرضا افزود : از لحاظ انسانی و قانونی موظف به حفظ محدودیت های قشر معلول جامعه در کمترین میزان خود هستیم و در این راستا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این محدودیت ها بیشتر نشود.
رفیعی نژاد تصریح کرد: شایسته نیست به علت کمبود منابع مالی جامعه خود را از حضور معلولان که 10 درصد ظرفیت جامعه را تشکیل می دهند ازدست بدهیم .
وی افزود: هرکدام از مسئولان باید حداکثر توان خود را برای رعایت قوانین مربوط به معلولان به کار بگیرند.
فرماندارشهرضا گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شیب مناسب این شهرستان ،مناسب سازی اماکن عمومی و معابر برای معلولان جسمی حرکتی هزینه زیادی ندارد.
رفیعی نژاد تصریح کرد: 927 معلول جسمی حرکتی ، 260 نابینا ، 883 ذهنی ، 25 نفر مبتلا به صرع و 200 معلول ساکن روستا در شهرضا زندگی می کنند.
وی افزود: 580 نفر از گروه های مختلف معلولان در پنج مرکز اقامتی ، سالمندان ، بیماران اعصاب وروان، معلولان ذهنی و اوتیسم زیر نظارت اداره بهزیستی شهرضا نگه داری ومراقبت می شوند.
فرماندار شهرضا تاکید کرد : می طلبد درراستای حفظ کرامت انسانی و عزت نفس معلولان و جانبازان شهرستان ، یک نفر از هر اداره مامور به انجام مراحل اموراداری این قشر شود.
رفیعی نژاد گفت: برقراری مستمری، اضافه یارانه، کمک هزینه درمان، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، شنوایی سنجی و پرداخت حق پرستاری بیماران کمایی در خانه از خدمات ارائه شده به معلولان زیر پوشش بهزیستی شهرضا بوده است.
وی تصریح کرد: می طلبد ادارات ودستگاه های اجرایی ، بخشی از بودجه سال آینده را به مناسب سازی اماکن برای معلولان و جانبازان شهرستان اختصاص دهند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا نیز گفت: 30 درصد از مناسب سازی اماکن در شهرستان انجام شده است.
سیدعلی موسوی تصریح کرد: طرح مناسب سازی اماکن توسط وزارت کشور و با نظارت سازمان بهزیستی از سال 1370 آغاز شد.
موسوی افزود: امسال شاهد تصویب قانون جدید حمایت از معلولان و ارزیابی ادارات شهرستان در این راستا بودیم و قبل از مناسب سازی فیزیکی اماکن به فرهنگ سازی در این زمینه نیاز است.
شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160 هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.