به گزارش ایرنا، محمد سلطان حسینی عصر دوشنبه در نشست هماهنگی رئیسان هیات های المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در اصفهان افزود: حدود 300 هزار ورزشکار زن و مرد در استان بصورت سازمان یافته و در قالب 50 هیات فعالیت فعالیت دارند.
وی گفت: ورزشکاران سازمان یافته در مسابقات ورزشی شرکت می کنند و از طریق این مسابقات، قهرمانان نیز شناسایی و انتخاب می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار داشت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در چهار ساله گذشته 50 درصد رشد داشته است.
وی افزود: سال گذشته بیش از سه هزار و 700 مدال بین المللی، جهانی، آسیایی و رده های اول ملی توسط ورزشکاران اصفهان کسب شد که دستاورد بزرگی برای استان محسوب می شود.
سلطان حسینی گفت: توسعه ورزش قهرمانی، همگانی و سلامت محور، نتیجه کشف استعدادهای برتر ورزشی در استان است.
وی با بیان اینکه نشست امروز با حضور بیش از 30 هیات استان برای برگزاری مسابقات استعدادیابی سال 97 برگزار شد، افزود: مسائل و معایب برگزاری این مسابقات در این جلسه بررسی و راهکارهای برگزاری هرچه بهتر مسابقات استعدادیابی هم ارائه شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات گفت: کشف استعدادهای برتر برای حضور در المپیک 2020 و بازی های آسیایی 2022 از مهمترین اهداف برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی است.
وی با بیان اینکه استعدادیابی ورزشکاران هر سال توسط هیات ها انجام می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد، اظهار داشت: موفقیت ورزشکاران استان در بازی های آسیایی جاکارتا نتیجه برگزاری مسابقات استعدادیابی سال های گذشته بود.
سلطان حسینی افزود: استان اصفهان با حدود 35 ورزشکار در بازی‌های آسیایی و
پارا آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون حاضر شد اما در بازی های آسیایی جاکارتا، این تعداد بیش از 2 برابر و مدال های کسب شده هم بیش از صددرصد افزایش یافت.
وی گفت: سال گذشته استعدادیابی در تعداد کمی از رشته های ورزشی صورت گرفت و مسابقات استعدادیابی برگزار نشد اما امسال استعدادیابی در بیش از 30 رشته ورزشی برگزار شد که مسابقات آن هم در اواخر آبان و اوایل آذر برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور از 29 آبان تا 9 آذر امسال با حضور ورزشکاران در استان های مختلف برگزار خواهد شد.
در این المپیاد ورزشکاران 12 تا 15 سال فعال در 39 رشته پسران و 29 رشته دختران، سطح توانمندی و شایستگی خود را به منظور شناسایی و انتخاب به نمایش خواهند گذاشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان همچنین گفت: باشگاه های ورزشی استان در چهار سال گذشته از حدود 470 باشگاه به یکهزار و 300 باشگاه رسیده است.
وی افزود: توسعه رشته های مختلف ورزشی با برگزاری اینگونه برنامه ها در استان اصفهان محقق شد.
سلطان حسینی اظهار داشت: باشگاه های ورزشی در کلیه رشته ها تاسیس شده و کار استعدادیابی در آنها و رقابت های بین باشگاهی و بین هیاتی انجام می شود که نتیجه آن تکوین تیم های ملی و استانی قدرتمند خواهند بود.
وی همچنین با اشاره به هزینه برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در اصفهان گفت: هزینه برگزاری این مسابقات برای مجموع تیم ها بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده که برخی از این هزینه ها مربوط به زمان برگزاری است و برخی هم ابتدای امسال به هیات های ورزشی پرداخت شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: مقداری از این هزینه ها هم در آینده نزدیک یا در هنگام برگزاری مسابقات پرداخت خواهد شد.
نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ایران در رده سنی 12 تا 15 سال از اواخر آبان امسال در 68 رشته پسران و دختران در قالب رشته های تیمی و انفرادی برگزار می شود.
24 هزار ورزشکار و مربی در المپیاد استعدادهای برتر ایران حضور خواهند داشت و یکهزار و 857 مدال در این رقابت ها توزیع می شود.
ت 7150 /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.